Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Skania później na linię

Kurier Szczeciński, 2008-06-24

Remont i przebudowa zakupionego niedawno przez PŻM promu "Skania" potrwają dłużej niż pierwotnie planowano. Armator zdecydował się rozszerzyć zakres prac, tak żeby wszystkie przeprowadzić za jednym zamachem. "Skania" stoi obecnie na doku w Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Dziś wiadomo już jednak, że jej remont nie zakończy się tak jak wcześniej planowano ok. 20 lipca. - Zdecydowaliśmy, że nie warto wypływać w rejs i niedługo potem wracać z powrotem do stoczni - wyjaśnia Piotr Waszczenko, wiceprezes Unity Line, promowej spółki PŻM. - Dlatego drugi etap prac zostanie wykonany od razu. Myślę, że jeszcze w lecie prom wejdzie na linię Świnoujście - Ystad. Gruntowną przebudowę przejdą pokłady pasażerskie. Zlikwidowany ma zostać basen znajdujący się w rufowej części pokładu nr 8. W jego miejsce zbudowana zostanie sala konferencyjna i lunch bar, które będą mogły pomieścić po 120 osób. Zamiast kuszetek pojawią się znacznie wygodniejsze fotele lotnicze. Wyremontowane mają zostać też silniki. Na dziobie zamontowany zostanie dodatkowy ster strumieniowy. - Port w Ystad jest bardzo trudny dla statków, a "Skania" jest o 4 metry dłuższa od "Polonii". Dzięki temu zwiększy się jej manewrowość i poprawi poziom bezpieczeństwa - uważa Piotr Waszczenko. Podkreśla on, że znaczny zakres prac wcale nie świadczy o tym, że statek jest wyeksploatowany. - Był on używany w zupełnie innych warunkach klimatycznych i służył do innych celów. Po Morzu Śródziemnym przewoził głównie młodzieżowe grupy turystyczne. Jest to naturalne, że trzeba go doczyścić, odmalować i doposażyć. Noszący do niedawna nazwę "Eurostar Roma" prom został kupiony przez PŻM od włoskiego armatora Grimaldiego za prawie 70 mln euro. W 1995 r. wybudowała go niemiecka stocznia Seebeckwerft w Bremerhaven. Ma 23,7 tys. ton wyporności i ponad 173 m długości. Potrafi osiągać prędkość do 27 węzłów. Znajdować się będzie na nim 200 kabin pasażerskich, zewnętrznych i wewnętrznych, wyposażonych w 626 łóżek. Promem będzie mogło płynąc 1300 pasażerów i 85 członków załogi oraz ok. 80 samochodów osobowych i 90 zestawów samochodów ciężarowych.
 
M. Kubera
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl