Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Terminal, dźwig i magazyn

Kurier Szczeciński, 2008-05-26

Tworzenie terminalu kontenerowego na Ostrowie Grabowskim, budowa nowego magazynu na terminalu Ewa i montaż 100- tonowego dźwigu Gottwald - to najnowsze inwestycje PCC Port Szczecin (dawna Drobnica). Spółka pokazała je podczas specjalnie zorganizowanego rejsu po szczecińskim porcie. Poważne zamiany własnościowe w Drobnicy Port Szczecin rozpoczęły się na początku 2007 r. Wtedy to 45 proc. udziałów spółki kupił PCC Rail - drugi pod względem wielkości prywatny przewoźnik kolejowy w Polsce. Grupa, w skład której wchodzi, ma roczne obroty prawie 1 mld euro, zatrudnia niemal 5 tys. pracowników i skupia w sumie 65 spółek działających na trzech kontynentach. Specjalizują się one przede wszystkim w logistyce, przemyśle chemicznym i paliwach stałych. Po zakupie udziałów w Drobnicy PCC Raił o 5 min zł podwyższyło kapitał spółki, w efekcie czego należy do niego już ponad 91 proc. jej kapitału zakładowego. Pozostałe udziały mają obecni lub byli pracownicy Drobnicy. W efekcie zmian własnościowych zmieniła się też nazwa spółki na PCC Port Szczecin. W momencie zakupu spółki nowy inwestor zapowiedział inwestycje. Wśród najpoważniejszych jest dzierżawa terenów na Ostrowie Grabowskim, na których powstanie nowy terminal kontenerowy. Na jego potrzeby przeznaczono teren o powierzchni 15 ha, na którym można będzie składować równocześnie 1800 znormalizowanych kontenerów ustawianych aż w pięciu warstwach. Przygotowane zostaną też 144 stanowiska z zasilaniem, do którego podłączyć będzie można kontenery chłodnicze. Dzięki temu w ciągu 8 lat podwoić mają się możliwości kontenerowych przeładunków PCC Port Szczecin. W tej chwili są one szacowane na 50 tys. i wykorzystuje się je w 100 proc. Tworzony terminal będzie miał dostęp do nowo wybudowanego Nabrzeża Fińskiego o długości 240 metrów. Będą mogły przybijać do niego statki o zanurzeniu 9,15 metra i nośności 30 tys. ton. Z lądem zostanie on połączony nową siecią torów, której długość ma wynieść 800 metrów. Budowanie i wyposażanie terminalu ma odbywać się etapami. Przeniesienie tymczasowej bazy kontenerowej z Nabrzeża Czeskiego na Nabrzeże Fińskie jest planowane na 2009 r. PCC Port Szczecin ocenia, że na uruchomienie nowego terminalu wyda w sumie ok. 50 mln zł. Pracę na nim ma znaleźć nowy dźwig Gottwald HMK 260 E, który może podnosić ładunki ważące do 100 ton. Jego maksymalny wysięg wynosi aż 44 metry. Może on podnosić ciężary na wysokość 36 metrów ponad na-brzeże. Urządzenie trafiło do Szczecina 12 maja i obecnie trwa jego montaż przy Nabrzeżu Czeskim. Do eksploatacji ma wejść w połowie czerwca. Podczas prezentacji nowych inwestycji Alfred Pelzer, zastępca przewodniczącego Rady Nadzorczej PCC Port Szczecin, opowiadał o tym, w jaki sposób spółka pozyskuje finansowanie na swoje inwestycje. - Mieliśmy problemy z uzyskaniem kredytów w niemieckich bankach na inwestycje w Polsce. Dlatego zaczęliśmy pozyskiwać na tym rynku pieniądze, emitując prywatne obligacje. Mamy tam inwestorów, którzy znają spółkę i chętnie w nią inwestują.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl