Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Szybkie otwarcie

Kurier Szczeciński, 2008-05-26
Swoją nową siedzibę w szczecińskim porcie uroczyście uruchomiła spółka Fast Terminals. Nowe pomieszczenia były jej potrzebne, gdyż po wykupieniu wszystkich udziałów od Zarządu Portu firma samodzielnie zajmuje się wszystkimi przeładunkami i musiała zatrudnić dodatkowych pracowników. Zlokalizowana przy Nabrzeżu Belgijskim nowa siedziba powstała z adaptacji części magazynu. Została wybudowana przez firmę Trefll w zupełnie nowej technologii - tzw. glinianej, w której wykorzystuje się gliniane bloczki, płyty i tynk z tego materiału. Ogrzewanie zapewnia jej pompa cieplna, z której woda rozprowadzana jest rurami umieszczonymi w ścianach i podłogach. Co ciekawe, w ciepłe dni ten sam system jest wykorzystywany do chłodzenia pomieszczeń. - Po wykupieniu wszystkich udziałów naszej spółki od Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście postanowiliśmy wykonywać 100 proc. przeładunków, opierając się na własnych pracownikach, bez pomocy Drobnicy Port Szczecin. Zatrudniając dodatkowych pracowników, musieliśmy zapewnić im odpowiednie zaplecze socjalne - wyjaśniał Jan Stasiak, dyrektor Fast Terminals. Korzenie grupy Fast, w skład której wchodzi szczecińska spółka, sięgają wczesnych lat 80. Wtedy to, założona przez zmarłego kilka lat temu Hermana Scheersa, spółka zaczęła obsługiwać transporty chemikaliów wysyłanych ze Szczecina do portów w Wielkiej Brytanii, Szkocji i Irlandii. W połowie lat 80. nastąpił gwałtowny wzrost tych przeładunków i Herman Scheers wraz ze swoim partnerem handlowym zdecydował się wybudować magazyn w szczecińskim porcie. W drugiej połowie 1989 r. sytuacja firmy zmieniła się radykalnie. Po śmierci swojego wspólnika i przemianach ustrojowych w Polsce Herman Scheers zdecydował się na samodzielne kontynuowanie budowy magazynu w Szczecinie. Wtedy też narodziła się grupa Fast. Założone zostały spółki Fast Lines w Belgii, Fast Shipping w Wielkiej Brytanii, Fast Baltic oraz Fast Terminals w Szczecinie. - Dwadzieścia lat temu właściciele naszej firmy mieli wizję, żeby stworzyć w Szczecinie nowoczesny terminal przeładunkowy i udało się ją zrealizować. Szczecin ma olbrzymi potencjał rozwojowy, który nadal chcemy wykorzystywać - mówił Yvan Vlaminckx, dyrektor Fast Lines z Belgii. Szefowie firmy podkreślali, że w skład ich grupy wchodzi spółka armatorska dysponująca jednostkami żeglugi bliskiego zasięgu oraz firmy spedycyjno-agencyjne działające w kilku europejskich krajach. Dzięki temu mogła ona uruchomić liniowe połączenia pomiędzy Polską, Wielką Brytanią, Irlandią, Belgią i Holandią. Korzystać z nich mogą także kontrahenci mający do przewiezienia mniejsze partie towarów. W Polsce poza Szczecinem grupa ma swoje biura w Gdańsku i Rawie Mazowieckiej.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl