Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Statek dla Rosjan

Kurier Szczeciński, 2008-05-19

"FESCO Vitim" to nazwa najnowszego kontenerowca, który w sobotę zwodowano w Stoczni Szczecińskiej Nowej. Władimir Korczanow, dyrektor zarządzający rosyjskiej kompanii żeglugowej FESCO, powiedział dziennikarzom, że przy wyborze naszej stoczni kierował się przede wszystkim jakością budowanych tu jednostek. - Gdy w 2005 roku podpisywaliśmy kontrakt z waszą stocznią, zamówiliśmy także serię statków w Chinach. Cena jednostek ze Szczecina była wyższa, ale zdecydowała znajomość waszej firmy i stosunki, jakie z nią mamy. A także to, iż w naszej flocie pływa już sześć jednostek, które zbudowaliśmy u was w latach 90. - powiedział Korczanow. Statek z serii B170-V to 23-tysięcznik, który będzie przewoził do 1730 kontenerów. Frachtowiec warty jest około 40 mln dolarów. Z pochylni Odra Nowa zwolnił go dyrektor rosyjskiego armatora. W sumie w Szczecinie wybudowanych będzie siedem jednostek - cztery mniejsze (B170) i trzy większe (B178). Sobotnie wodowanie odbyło się po niepomyślnym dla SSN fakcie, jakim było wycofanie się jedynego chętnego na kupno firmy. Jak informowaliśmy, z negocjacji zrezygnowała bowiem spółka Amber należąca do właściciela Złomreksu. - Moment wycofania się tej firmy jest dla mnie dziwny - skomentował sprawę A. Trzeciakowski. Prezes spółki ze Szczecina uważa, że dziś sytuacja stoczni jest "nieporównywalnie lepsza" niż w zeszłym roku, gdy zbierano oferty na kupno SSN, więc będzie więcej chętnych. - Wiem, że są zainteresowani tą stocznią, choć nie wiem, czy ją kupią - stwierdził. Zdaniem Trzeciakowskiego stocznia może być rentowna po 2010 roku. - Tak naprawdę jest to kwestia przetrwania przez firmę 2008 i 2009 roku i dokończenia nierentownych projektów - przekonywał. Kontrakt z FESCO był w chwili podpisywania opłacalny. Teraz, po spadku kursu dolara, jest na granicy opłacalności. Prezes SSN przypomniał też, iż resort skarbu dał związkowcom gwarancje kontynuowania prywatyzacji firmy.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl