Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Szczecin nadmorski?

Kurier Szczeciński, 2008-04-23
Od czasu, gdy latem 2007 roku prezydent Piotr Krzystek obiecał żeglarzom i mieszkańcom "Przyjazny Port Szczecin " niewiele się zmieniło. Program, dzięki któremu miasto ma się promować jako miejsce przyjazne żeglarzom będzie przekazany radnym dopiero pod koniec maja. A dyskusje na temat odzyskania nabrzeży Wałów Chrobrego utknęły w martwym punkcie. - Program "Przyjazny port" zostanie skierowany pod obrady Rady Miasta na sesję 26 maja - zapewnia Sebastian Wypych z biura prasowego prezydenta. - Szacujemy, że rocznie będzie on kosztował około 100 tysięcy złotych. Za te pieniądze możemy opłacić przyjęcie około 6 żaglowców. W założeniach przedstawionych w sierpniu ubiegłego roku przez prezydenta Krzystka na zakończenie finału The Tall Ships Races 2007 "Przyjazny Port Szczecin" miał zachęcać armatorów i kapitanów największych żaglowych jednostek do odwiedzania miasta m.in. dzięki pokryciu kosztów pobytu. Te są spore, bo za najmniejsze żaglowce o długości do 50 metrów za 3 doby postoju właściciel jednostki musi zapłacić ponad 4 tys. złotych. Cumowanie największych statków napędzanych żaglami armatora kosztuje za 3 dni nawet 17 tys. złotych. Miasto wyliczyło ten koszt na podstawie normalnych stawek za obsługę statków przypływających do szczecińskiego portu. Urzędnicy deklarują, że gmina będzie je negocjować, a nawet organizować przetargi na obsługę holowników i pilotów. Jak dotąd jednak żadna procedura w tej sprawie nie została uruchomiona. "Przyjazny port" zakłada też promowanie Szczecina jako miasta chętnie przyjmującego żeglarzy, uruchomienie specjalnej strony internetowej i organizowanie pokazów na imprezach żeglarskich. Urzędnicy twierdzą, że choć program będzie uruchomiony późno to nie zaszkodzi to całej idei. - Bez sformalizowanej drogi miasto już od pięciu lat opłaca przypływające jednostki żaglowe - mówią pracownicy magistratu. - To prawda, że dotąd były to pojedyncze jednostki, ale metoda finansowania ich pobytu jest znana. Nawet jeśli Szczecin uruchomi program to będzie musiał stawiać przy cudzych nabrzeżach. Przy Wałach Chrobrego do gminy należy tylko skrawek pod Trasą Zamkową. Reszta jest w rękach spółek Polsteam. Od roku trwają rozmowy na temat wykorzystania nabrzeży. Ostatnio prawnicy zaczęli analizować umowy, dzięki którym firmy weszły w posiadanie nadwodnych nieruchomości. Miasto rozważa bowiem próbę odzyskania nabrzeży na drodze prawnej.
 
Artur Ratuszyński
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl