W Szczecińskim porcie cumuje "Kaliope", zbiornikowiec do przewozu płynnej siarki. Armatorem jednostki jest Polska Żegluga
Morska i - jak nam powiedziano - celem postoju są prace remontowe. Nieoficjalnym powodem może być jednak słabszy rynek przewozów siarki na świecie. Zresztą mówią o tym dane samego armatora. Mimo bardzo
dobrych wyników w 2007 r., tylko w tym segmencie liczby są gorsze. W 2007 r. cztery siarkowce PŻM przewiozły 0,4 mln ton płynnej siarki, czyli o jedną trzecią mniej niż rok wcześniej. Z kolei siarki
suchej trafiło do ładowni masowców - 0,5 mln ton (w 2006 - 0,7 mln ton).
"Kaliope" ma ponad 10 lat. W ogrzewanych zbiornikach może w stanie płynnym przewieźć do prawie 24 tys. m sześc. siarki.
Obok tej jednostki PŻM posiada jeszcze siarkowce "Mitrope" i "Penelope". Natomiast w zarządzie armatora jest kanadyjska "Aurora", która ma zbiorniki mogące zmieścić prawie 24 tys. m sześc.
ładunku.