Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kopernik na linii

Kurier Szczeciński, 2008-04-03

Wczoraj w swój pierwszy rejs na linii Świnoujście - Ystad wypłynął najnowszy nabytek szczecińskiej Euroafriki - prom "Kopernik". Statek pływa w ramach serwisu Unity Line. - Wcześniej na jednostce dopasowaliśmy rampę kolejową do infrastruktury nabrzeży w obu portach - poinformował nas Paweł Porzycki, prezes spółki Euroafrica Linie Żeglugowe. - Odświeżyliśmy też część pasażerską z kabinami. Odnowiliśmy kafeterię, bar i recepcję. Armator kupił jednostkę od kompanii Euro-Baltic Shipping Services Oy. Poprzednio nazywała się "Vironia" i pływała pod banderą estońską. Statek zbudowano w 1977 r. w stoczni w norweskim Bergen. Przebudowywano go w 1993 r. Prom mierzy ponad 158 metrów długości i 22 metry szerokości. Na pokładzie ładunkowym ma 650 metrów linii kolejowej, co oznacza, że będzie mógł zabrać dwa razy więcej wagonów kolejowych, niż pływający dotychczas "Mikołaj Kopernik". Na górnym pokładzie znajdzie się miejsce na 17 zestawów samochodowych. Stary "Mikołaj Kopernik" zostanie na razie przycumowany przy nabrzeżu w Świnoujściu i przez 1-2 tygodnie postoi w rezerwie, do czasu, aż jego następca dotrze się na trasie. Potem prawdopodobnie trafi do nowego właściciela: - Mamy trzech chętnych na tę jednostkę, m.in. z Grecji i Turcji. Zawsze też pozostaje opcja sprzedaży promu na złom - mówi P Porzycki.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl