Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Największe kontenery oceaniczne

Namiary na Morze i Handel, 2008-03-01

Armator APL, należący do singapurskiej grupy Neptune Orient Lines (NOL), wprowadził, jako pierwszy, do transportu morskiego kontenery 53. Są one o 60% pojemniejsze od standardowych 40. Dwa takie kontenery są w stanie pomieścić zawartość trzech 40. Ich wymiary zewnętrzne to: 16,154 x 2,591 x 2,908 m lub: 53 x 86" x 96". Kontenery 53 nie są niczym nowym; używane są powszechnie w Stanach Zjednoczonych, ale wyłącznie w transporcie lądowym: samochodowym i kolejowym. Dotychczasowa, mało wytrzymała i sztywna konstrukcja tych wielkich pudeł, nie pozwalała na stosowanie ich w żegludze. Ładunki transportowane lądem trzeba było więc, przed załadowaniem na statek, przepakowywać z większych pojemników do standardowych. APL zamówił w Chinach pojemniki o specjalnie wzmocnionej konstrukcji (nazwano je Ocean 53), zdolne wytrzymać warunki podróży morskich. Pierwsze egzemplarze zostały, 13 listopada ub.r., załadowane na pokład kontenerowca APL Philipines i odbyły swą dziewiczą podróż przez Pacyfik, z chińskiego portu Chiwan, do terminalu Global Gateway South, w Los Angeles. Na razie, Ocean 53 będą stosowane na szlaku Azja - Ameryka Północna (USA i Kanada), ale ich wprowadzenie spotkało się z dużym zainteresowaniem kontenerowych hurtowników, którzy "na pniu" wykupują całą ich produkcję. Mimo potężnego ciężaru własnego (5470 kg), dają one duże oszczędności na kosztach transportu i manipulacji, przede wszystkim eliminując potrzebę przeładowywania towarów z jednych kontenerów do innych, na drodze między producentem towarów, np. w Chinach a odbiorcą w USA. Ich stosowanie uczyni portowe kongestie mniej dokuczliwymi, wpłynie także na ograniczenie dowozowego ruchu lądowego - mniej sztuk do przeładowania i przewiezienia.
 
(Bom)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl