Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Skania we flocie

Kurier Szczeciński, 2008-03-27
O kolejny prom wzbogaciła się Polska Żegluga Morska. Nowy zakup to jednostka pasażersko-samochodowa, która będzie nosić imię "Skania". - To nowoczesny statek, wybudowana w 1995 roku w niemieckiej stoczni Seebeckwerft w Bremerhaven - informuje Krzysztof Gogol, doradca dyrektora PŻM. - "Skania" po adaptacji wykonanej w jednej ze stoczni wejdzie w najbliższym sezonie letnim na linię Świnoujście-Ystad w barwach peżetemowskiej spółki Unity Line - tłumaczy Gogol. - Jednostka uzupełni "Polonię", która od lat pływa na tej linii. PŻM zakupiła używaną "Skanię" od włoskiego armatora Grimaldi. Dotychczas prom nosił nazwę "Eurostar Roma" i pływał pod banderą włoską na linii Rzym (Civitavecchia) - Barcelona. - Linia ta będzie obsługiwana przez nowe, dużo większe promy zbudowane na zlecenie Grimaldiego i odpowiadające wzmożonemu zapotrzebowaniu na przewozy - wyjaśnia doradca dyrektora PŻM. "Skania" ma 23,7 tys. GT, 173,7 m długości i 24 m szerokości. - Jednostka posiada nowoczesną konstrukcję i silniki pozwalające osiągnąć prędkość nawet do 27 węzłów - wylicza Gogol. Statek dysponuje 200 kabinami, w tym klasy de-luxe, dwu- i czteroosobowymi z łącznie 626 łóżkami. - Dodatkowo goście będą mogli skorzystać z wygodnych foteli typu Pullman - chwali statek Gogol. - W sumie prom będzie przystosowany do przewozu 1300 pasażerów, których obsługiwać będzie 85 członków załogi. W części gastronomiczno-rozrywkowej znajdzie się restauracja a la carte i samoobsługowa oraz bary z przekąskami i napojami. Będzie też sklep, dyskoteka a także kasyno z ruletką i automatami do gier. "Skania" będzie również przewozić samochody; dla osobowych przewidzianych jest 400 metrów linii ładunkowej, co oznacza możliwość zmieszczenia około 80 aut. Z kolei do 90 ciężarówek pomieści się na 1670 metrach linii ładunkowej.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl