Rozstrzygnięty został przetarg na operatora nowego terminalu kontenerowego na Ostrowie Grabowskim, w porcie szczecińskim. Najlepsza
okazała się oferta złożonaprzez spółkę Drobnica-Port Szczecin i PCC Raił.
Po podpisaniu umowy, nowy operator (obecna nazwa PCC-Port Szczecin) będzie musiał przygotować place do składowania kontenerów,
zainwestować w sprzęt do ich przeładunków, m.in. w suwnicę nabrzeżową. Wstępne szacunki wskazują, że koszty związane z przygotowaniem terminalu do eksploatacji (ma on ruszyć za kilka miesięcy) wyniosą ok
kilkudziesięciu mln zł.
Prace budowlane w nowym terminalu zakończone zostały w styczniu br. Wybudowano m.in. drogę, o długości 1 km oraz tor dojazdowy z grupą torów, o łącznej długości 2,2 km.
Powstało nabrzeże Fińskie, o długości 240 m i głębokości technicznej 10,5 m, rampa ro-ro i nabrzeże przejściowe, o długości 80 m. Terminal obejmuje teren o powierzchni 15 ha i będzie miał zdolność
przeładunkową 100tys. TEU rocznie. Infrastrukturę budowało konsorcjum JV Moebius - Boegl Szczecin II.
W ub.r., w bazie kontenerowej Drobnicy, na nabrzeżu Czeskim, przeładowano ponad 50tys. TEU,
co
oznacza, że jej potencjał jest wykorzystany w 100%.