Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Lotos w bunkrze

Kurier Szczeciński, 2008-02-25
Lotos wchodzi w bunkier, czyli zaopatrywanie statków w paliwo do żeglugi. Do 2011 roku gdańska firma chce wykroić dla siebie jedną czwartą z tego tortu (w kraju). Wartość rynku w Polsce szacuje się na około 370 mln zł, a jak oceniają analitycy z Wood Mackenzie, do 2020 r. będzie on rósł rocznie o ok.oło3,7 procent. W Gdańsku szacują, że w polskich portach i na redach roczne obroty paliwem żeglugowym sięgają 350-400 tys. ton rocznie. Lotos chce zostać liderem. - Wciąż pozostaje do zagospodarowania duża przestrzeń rynku paliw bunkrowych, a nasz grupa ma pomysł, jak tego dokonać. Przystępujemy do realizacji planu sprzedaży 100 tys. ton rocznie w 2011 roku i objęcia około 25 procent udziału w rynku - zapowiedział Jan Markiewicz, odpowiedzialny za pion sprzedaży paliw żeglugowych w Lotos Marine. W tym roku do eksploatacji mają być wprowadzone dwie nowoczesne barki bunkrowe z podwójnym poszyciem kadłuba o łącznej pojemności zbiorników 1600 m sześc. "Pozwoli to na rozszerzenie wachlarza oferowanych paliw żeglugowych w pierwszej kolejności dla statków cumujących w portach Gdańska i Gdyni" - czytamy w komunikacie firmy. - W planach rozbudowy sieci dystrybucji i poszerzania kanałów sprzedaży paliw, wykorzystujemy atuty morskiego położenia gdańskiej rafinerii. Nasza baza paliwowa i zbiorniki położone są nad Martwą Wisłą, co pozwala na bezpośredni dostęp barek bunkrowych do morskich portów. W ten sposób skraca się czas potrzebny na realizacje zamówień a odbiorcy paliw mogą dokładnie zaplanować czas postoju statków w portach - dodał Markiewicz. Impuls do zainteresowania się tym segmentem usług dało prawdopodobnie ożywienie w portach. W 2007 r. odnotowano rekordowy 23-procentowy wzrost przeładunków na polskich nabrzeżach (w stosunku do 2006 r.). Powstały nowe terminale kontenerowe: GCT Gdynia oraz DCT Gdańsk. Wkrótce też działalność rozpocznie baza kontenerowa w Szczecinie. Ruch będzie się nasilał w związku z przystąpieniem do układu z Schengen a także zbliżającym się Euro 2012. Zdaniem Markiewicza czeka nas okres prosperity w branży morskiej.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl