Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Barki w zimie

Kurier Szczeciński, 2008-02-07

Armatorzy barkowi czekają na ponowne otwarcie podnośni w niemieckim Niederfinow na kanale Odra-Hawela, którym przewozi się towary ze Szczecina i Świnoujścia krótszą trasą na Zachód. Tegoroczna zima tylko na krótki czas skuła lodem Odrę. Jak przypomina Maciej Wierzchowski, dyrektor szczecińskiego oddziału grupy Odratrans, krę, która pojawiła się w styczniu na rzece szybko skruszyły lodołamacze. W efekcie kilka zestawów barkowych nadal wozi Odratrans, do której należy także Żegluga Bydgoska, przewoziły tej zimy ładunki także na szlakach wodnych samych Niemiec. Natomiast już po zamknięciu podnośni w Niederfinow na trasie Schwedt - Szczecin pływał zestaw barek, który transportował do portu w Szczecinie pelety, czyli przetworzone w brykiet wióry poprodukcyjne, stosowane jako ekologiczne paliwo. Przeładowywano je następnie na statki, którymi trafiały do Skandynawii. - W styczniu przewieźliśmy ładunek peletów na cztery statki, po trzy ładunki na trasie: porty Szczecin i Świnoujście - Berlin oraz Europa Zachodnia. Jednostki pływają jednak dłuższą trasą przez kanał Odra--Szprewa. Powodem jest konserwacja urządzenia podnoszącego statki na wyższy poziom wody na kanale Odra-Hawela. Remont rozpoczął się 3 stycznia, a ponowne otwarcie urządzenia zapowiedziano na 16 lutego i wtedy szlak wodny na Zachód ulegnie znacznemu skróceniu. Jak mówi dyr. Wierzchowski, poziom wody na Odrze jest obecnie "dość dobry": - W następnym tygodniu zaczniemy już robić przeładunki na krótszą trasę - przez kanał Odra-Hawela. W kierunku Berlina będzie nim dziennie pływać po pięć zestawów - każdy z pięcioma tysiącami węgla w ładowniach. Będziemy też do stolicy Niemiec wozić fiński papier oraz złom i nawozy. Dyrektor dodaje, że barki grupy tysiące ton na każdy, czyli razem 12 tysięcy ton. Obecnie dostarczamy ładunki peletów na piątą jednostkę - wylicza M. Wierzchowski. Odratrans woziła też ze Schwedt papier na frachtowiec do Anglii. Z kolei z rejonu Eisenhiittenstadt (koło Słubic) jej barki transportowały złom i rosyjski węgiel do Berlina. -W drodze powrotnej zabieramy z huty w Brandenburgu "walcówkę" do Szczecina i Świnoujścia. Łącznie będzie to około 45 tysięcy ton. Połowę tej stali już przewieźliśmy. Ładunek ten jest wysyłany następnie do odbiorców w Unii Europejskie lub USA - dodaje dyrektor. Dla armatorów barkowych przewozy przez Szprewę nie mogą być jednak w pełni udane, gdyż wielkość tej rzeki nie pozwala na wejście większych 800-tonowych, barek.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl