Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Losy stoczni.

Kurier Szczeciński, 2008-02-01
Negocjacje w sprawie prywatyzacji stoczni będą się odbywać zgodnie z harmonogramem - do-wiedzieli się wczoraj w Warszawie związkowcy ze Stoczni Szczecińskiej Nowej. Do tego czasu rząd ma podtrzymywać funkcjonowanie spółki. Do spotkania doszło w Ministerstwie Skarbu Państwa. Gospodarzem był wiceminister Zdzisław Gawlik Obecni też byli przedstawiciele Korporacji Polskie Stocznie i Agencji Rozwoju Przemysłu, które są głównymi udziałowcami SSN. Szefowie związków: Solidarność, Solidarność 80 i Stoczniowiec chcieli min. wiedzieć, czy na prywatyzację ich firmy może wpłynąć to, co zdarzyło się w Gdańsku. Tam, jak poinformowały trójmiejskie media, okazało się, że ukraiński Donbas, który kupił Stocznię Gdańską, ma do wyboru - albo demontaż dwóch pochylni, albo zwrot 700 min złotych pomocy państwowej. Tego - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - ma się domagać Komisja Europejska. Nic więc dziwnego, że jednym z głównych pytań szczecinian było, czy przypadkiem problem gdański nie odbije się na większym ograniczeniu zdolności produkcyjnych w Szczecinie. - Uspokojono nas, że ustalenia w sprawie SSN były zrobione wcześniej. W naszym przypadku w grę wchodzi zamknięcie jednej, mniejszej pochylni na Wulkanie -powiedział nam po spotkaniu Jacek Kantor, przewodniczący zakładowej Solidarności 80. Jak poinformował nas Zbigniew Żmijewski, przewodniczący Stoczniowca, wkrótce w Szczecinie mają się pojawić przedstawiciele Złomreksu, którego spółka Amber negocjuje warunki zakupu SSN. Wczoraj ARP informowała, że Amber dostał wyłączność na dalsze negocjacje w sprawie zakupu stoczni. I tak jest to jednak jedyny chętny na szczecińskie pochylnie. Zgodnie z harmonogramem, przygotowany przez tego inwestora plan restrukturyzacji SSN powinien trafić na biurka brukselskich urzędników do końca lutego.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl