Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

W Gdańsku zgodnie z planem

Namiary na Morze i Handel, 2008-01-19
Zakończono główną część budowy nowego falochronu przy zachodnim wejściu do gdańskiego portu. Ma on długość 200 m i podzielony jest, od strony morza, na 3 odcinki: zasadniczy, z pochłaniaczem falowania i z rozpraszaczem falowania oraz nabrzeże zamykające. U jego nasady, od strony zachodniej, wykonano kamienny obrzut skarpy. Pogłębione i poszerzone zostało też wejście do portu - z 72 do 95 m. Celem inwestycji było bowiem uzyskanie możliwości bezpiecznej obsługi statków o długości 250 m, szerokości do 36 m oraz zanurzeniu 10,6 m. Oznacza to, że bez problemów będą mogły wpływać do wewnętrznego portu duże statki wycieczkowe, samochodowce o długości 250 m czy mierzące 300 m tankowce , remontowane w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Do wykonania zostało jeszcze m.in. umocnienie dna wejścia i zbudowanie małej architektury, czyli ogrodzenia i muru kamiennego wieńczącego skarpę od zachodu, zamontowanie części barier ochronnych oraz wykonanie, na odcinku z rozpraszaczem fal, drewnianych odbojnic. Całkowite zakończenie inwestycji planowane jest na koniec marca br. Wykonawcą robót hydrotechnicznych byta Hydrobudowa Gdańsk SA, a prac pogłębiarskich Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych w Gdańsku. Remontu wymaga jeszcze falochron wschodni, o długości 745 m. Został on zbudowany 100 lat temu z głazów kamiennych i drewnianych elementów konstrukcyjnych. Mimo to jego stan techniczny nie jest najgorszy. Uzupełnienia wymagają jedynie szczeliny między tworzącymi go głazami. Poważnie naruszone są za to przylegające do falochronu drewniane pale kierujące. Uniemożliwia to dokończenie pogłębienia wejścia do portu do założonej głębokości 12 m. Biuro Projektów Wuprohyd w Gdyni przygotowuje już dokumentację techniczną przebudowy, a przetarg na jej wy-konanie ogłosi Urząd Morski w Gdyni. Inwestycję "Przebudowa wejścia do portu gdańskiego", w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport 2004-2006, realizuje Urząd Morski w Gdyni. Jej koszt wynosi ponad 29 mln zł. Inwestycja będzie dofinansowana w 75% z unijnego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl