Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Obrażony armator?

Kurier Szczeciński, 2008-01-31
Wczoraj w Szczecinie miał się odbyć chrzest kontenerowca "Hebe" dla niemieckiej kompanii Peter Doehle. W stoczni nie pojawiło się jednak około 100 gości z Hamburga. Nieoficjalnie spekuluje się, że armator miał się obrazić na kierownictwo szczecińskiej spółki w związku z renegocjacjami kontraktów na budowane statki. Czy chodziło o dopłatę do jednostki, której mogła się domagać stocznia? Izabela Maruszczak z marketingu SSN nie chciała potwierdzić tej informacji. Państwowi właściciele Stoczni Szczecińskiej Nowej nie potwierdzają z kolei niepokojów, że wokół prywatyzacji spółki z ul. Hutniczej panuje impas. Należąca do Złomreksu spółka Amber otrzymała wyłączność na dalsze negocjacje w sprawie jej zakupu. Jak przypomina Roma Sarzyńska, rzecznik prasowy Agencji Rozwoju Przemysłu, od 3 stycznia prowadzone są rozmowy z doradcą firmy Amber dotyczące sprzedaży udziałów w Stoczni Szczecińskiej Nowej. Amber to spółka powołana przez podczęstochowski Złomrex w celu ewentualnego zakupu SSN i Stoczni Gdynia -Agencja Rozwoju Przemysłu i Korporacja Fblskie Stocznie, główni udziałowcy SSN, oraz Amber (inwestor), PPP Poland (doradca inwestora) i Stocznia Szczecińska Nowa podpisały 23 stycznia 2008 roku porozumienie. Zgodnie z jego treścią, Amber otrzymał wyłączność negocjacyjną do końca lutego - informuje R. Sarzyńska. Na tej podstawie i przy współpracy ze stocznią, ARP, KPS i ich doradcami Amber ma opracować plan restrukturyzacji stoczni. Następnie plan ten zostanie przekazany do bezpośrednich uzgodnień Komisji Europejskiej do 29 lutego. - Równolegle do prac nad planem restrukturyzacji stoczni prowadzone będą negocjacje między spółką Amber a ARP i KPS dotyczące warunków umowy sprzedaży udziałów SSN - dodaje rzecznik ARP. Z kolei związkowcy liczą, że dowiedzą się szczegółów podczas dzisiejszego spotkania w Warszawie w Ministerstwie Skarbu Państwa. Natomiast "Hebe" ma dziś wypłynąć w rejs do Hamburga - i tam zostanie ochrzczona. To ostatni kontenerowiec dla Petera Doehle. Przez lata Stocznia Szczecińska i jej następczyni - SSN wybudowały dla tego armatora 30 takich statków. Jeden z nich zatonął w czasie eksploatacji. Kolejne frachtowce Niemcy chcą już budować w Chinach.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl