Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Czy Złomrex podoła?

Kurier Szczeciński, 2008-01-25
Lutowe wynagrodzenia stoczniowców są niezagrożone - dowiedzieliśmy się w Stoczni Szczecińskiej Nowej. Potwierdza to Roma Sarzyńska, rzecznik Agencji Rozwoju Przemysłu. - Damy pożyczkę na pensje dla pracowników stoczni. Ale decyzję będzie musiała jeszcze zatwierdzić rada nadzorcza i walne zgromadzenie Agencji Rozwoju Przemysłu - mówi Sarzyńska. W grę każdego miesiąca wchodzi łączna kwota około 20 mln zł. Jacek Kantor, przewodniczący zakładowej "Solidarności 80", ma nadzieję, że nie będzie żadnych opóźnień w wypłatach, "jeżeli tylko nie przewleką się procedury decyzyjne i papierkowe". Tymczasem trwają negocjacje pomiędzy spółką Amber z grupy Złomrex a Ernst & Young, który jest doradcą prywatyzacyjnym w sprawie sprzedaży SSN. Firma ta jako jedyna przystąpiła do rokowań. Z naszych informacji wynika, że podczas niedawnej wizyty urzędników Ministerstwa Skarbu Państwa w Brukseli, przedstawiciele Komisji Europejskiej mieli się zgodzić na przedłużenie terminu prywatyzacji stoczni do końca czerwca. Natomiast prasa ogólnopolska spekuluje, ile może kosztować Skarb Państwa sprzedaż stoczniowych spółek w Szczecinie i w Gdyni. W najgorszej sytuacji państwo może do interesu dopłacić nawet około 2 mld zł. Media powołują się przy tym na szacunki Przemysława Sztuczkowskiego, właściciela Złomreksu, który stanął do negocjacji również w sprawie zakupu Stoczni Gdynia. W wypowiedzi dla "Pulsu Biznesu" Sztuczkowski wyraził nadzieję, że Skarb Państwa będzie partycypować w spłacie strat związanych z nierentownymi kontraktami Stoczni Szczecińskiej Nowej. Z kolei branżowe "Namiary na Morze i Handel" spekulują, czy Złomrex podoła finansowym wyzwaniom, które sobie narzucił. W dwutygodniku z Trójmiasta czytamy bowiem, że grupa stalowa z Poraja pod Częstochową planuje budowę na Śląsku lub Podkarpaciu nowoczesnej huty. Koszt takiej inwestycji może wahać się od 550 mln do nawet ponad miliarda złotych. Środki na przedsięwzięcie miałyby pochodzić z kredytów, obligacji i z giełdy. "Namiary" oceniają, że "równoczesna budowa huty oraz zakup i modernizacja jednej z dwóch stoczni to nakłady rzędu co najmniej 2-3 mld zł, co mogłoby przerastać możliwości finansowe tego inwestora".
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl