Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

PRS w Chinach

Kurier Szczeciński, 2008-01-22

Przedstawicielstwo w Chinach otworzył Polski Rejestr Statków. Rozwija też współpracę z Chińskim Towarzystwem Klasyfikacyjnym, z którym w ubiegłym roku podpisał umowę. Biuro PRS znajduje się w Szanghaju i nadzoruje budowę statków, które zakontraktowały w chińskich stoczniach Polska Żegluga Morska SA w Szczecinie i Chińsko-Polskie Towarzystwo Okrętowe "Chipolbrok". Jak niedawno poinformował Por-tal Morski, do Chin wyjechało dwóch inspektorów PRS, a wkrótce ma do nich dołączyć czterech następnych. Będą oni nadzorowali w stoczniach chińskich budowę statków dla PŻM. Szczeciński armator buduje w Państwie Środka kilkanaście masowców. I tak w stoczni Xingang w latach 2008-2010 powstanie 10 frachtowców o nośności 37,6 tys. dwt, m.in. "Podlasie", "Pomorze", "Roztocze", "Kaszuby", "Mazowsze", "Orawa", "Kurpie", "Kociewie". W stoczni Nantong Mingde Shipyard w latach 2009-2011 zbudowanych będzie kolejnych osiem jednostek (jeziorowców) o nośności 30 tys. dwt Jednostki nazywane są jeziorowcami, gdyż posiadają parametry pozwalające na wejście z Atlantyku poprzez Kanał Świętego Wawrzyńca na Wielkie Jeziora Amerykańskie. Z kolei chińskiej stoczni New Ti-mes Shipbuilding przekazane zostaną w latach 2010-2011 cztery panamaksy o nośności 80 tys. dwt, a w japońskiej stoczni Tsuneishi cztery kamsarmak-sy (82 tys. dwt) w latach 2012-2013. Kamsarmax to jednostka o wymiarach pozwalających na zawinięcie do portu Kamsar (Gwinea). Wielkość statku ograniczona jest długością wy-noszącą 229 metrów. Masowce te przewożą z Gwinei boksyt Kraj ten jest bowiem drugim co do wielkości światowym eksporterem tego surowca Z kolei panamax to największy statek, jaki może przepłynąć Kanał Panamski łączący Atlantyk z Pacyfikiem. Oprócz nadzoru PRS, przyszłe statki będą podlegały dodatkowo pod drugi rejestr - Lloyds Register lub Det Norske Veritas. Ponadto PŻM ma otrzymać od Stoczni Szczecińskiej Nowej dwa promy - "Piasta" i "Patrię" - w latach 2010-2011.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl