Kolejny prom kupiła Euroafrica Linie Żeglugowe ze Szczecina. Jest nim używana jednostka do przewozu wagonów
kolejowych, która ostatnio nosiła nazwę "Vironia".
Euroafrica kupiła statek od kompanii Euro-Baltic Shipping Services Oy. "Vironia" pływała pod banderą estońską na bałtyckiej trasie pomiędzy
fińskim portem Kotka a estońskim Sillamae w barwach armatora Narva Line.
Jednostka została zbudowana w 1977 r. w norweskiej stoczni Bergens Mekaniske Verksted w Bergen. Przebudowywano ją w 1993 r.
Prom mierzy ponad 158 metrów długości i 22 ma szerokości. Na pokładzie ładunkowym posiada 650 metrów linii kolejowej, co oznacza, że będzie mógł zabrać dwa razy więcej wagonów kolejowych niż pływający
obecnie "Mikołaj Kopernik". Na górnym pokładzie znajdzie się miejsce na 17 zestawów samochodowych.
- Zakupiony statek będziemy przejmować w połowie tego miesiąca - informuje Paweł Porzycki,
prezes Euroafriki.
- W jednej ze stoczni zostanie przebudowana rufa, aby dopasować ją do nabrzeży portów, do których będzie zawijać.
Na razie jednak - po wejściu do żeglugi w pierwszym kwartale
przyszłego roku - eks-"Vironia" będzie pływać na trasie Świnoujście - Ystad. Docelowo ma jednak zamienić leciwego "Mikołaja Kopernika".
- Prom będzie pływał w zarządzie operacyjnym Unity Line.
Bardzo byśmy chcieli, żeby na burcie podniósł biało-czerwoną banderę - mówi prezes Porzycki.