Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Stocznia ma budować statki

Kurier Szczeciński, 2007-08-06
Stocznia Szczecińska Nowa otrzyma w najbliższym czasie od 100 do 200 min zł dofinansowania ze Skarbu Państwa. Zakład ma nadal się zajmować produkcją statków, a jego prywatyzacja powinna się zakończyć do końca roku - podczas sobotniej wizyty w Szczecinie zadeklarował wicepremier Przemysław Gosiewski. Gosiewski przyjechał do Szczecina na otwarcie uroczystości zakończenia regat The Tall Ships Races. Przy okazji wraz z ministrem skarbu Wojciechem Jasińskim spotkał się ze związkami zawodowymi Stoczni Szczecińskiej Nowej. Po spotkaniu mówił, że dopiero niedawno do rządu dotarły sygnały na temat złej sytuacji finansowej zakładu. - Zostały podjęte działania, aby przeciwdziałać tej sytuacji. Dla nas ważne jest, aby stocznia produkowała dalej statki, aby zachowana została produkcja stoczniowa - zaznaczył. Zapowiedział też, że zakończona zostanie prywatyzacja zakładu z udziałem inwestora strategicznego. Jego zdaniem, gdyby tak się nie stało, na podstawie przepisów unijnych trzeba by zwrócić pomoc publiczną udzieloną zakładowi. - Podjęte zostały też działania służące dokapitalizowaniu stoczni. Dokładną kwotę będziemy mogli podać za dwa, trzy tygodnie. Musimy dokładnie znać potrzeby stoczni. Pierwsze szacunki mówią o kwocie pomiędzy 100 mln a 200 mln zł. Pierwsze 34 mln zł zostały już uruchomione - zapewniał wicepremier. Po spotkaniu związkowcy byli zadowoleni z deklaracji przedstawicieli rządu, ale zastrzegali, że trzeba poczekać na ich realizację. - Ważne jest potwierdzenie, że nie jest planowana upadłość stoczni przed jej prywatyzacją - podkreślał Zbigniew Żmijewski, przewodniczący Związku Zawodowego "Stoczniowiec". - Wszystkie związki zawodowe zadeklarowały, że tego nie chcą. Nowy prezes obiecał, że do posiedzenia rady nadzorczej stoczni postara się przygotować sprawozdanie o sytuacji w firmie. W sumie daje to jakąś nadzieję na przyszłość, ale trzeba pamiętać, że są to tylko deklaracje. Podchodzimy do nich z odrobiną ograniczonego zaufania, bo już za poprzednich zarządów były zapewnienia, że będzie lepiej i się nie sprawdziły. O kłopotach finansowych stoczni zaczęło się mówić, gdy jej audytor - firma Price Waterhouse Coopers - odmówił podpisania opinii na temat rocznego sprawozdania finansowego spółki za zeszły rok. Sporo wątpliwości co do sytuacji firmy wywołała też w połowie lipca niespodziewana rezygnacja ze stanowiska jej poprzedniego prezesa Tomasza Olszewskiego. Podczas konferencji z udziałem wicepremiera mowa była też o pomocy dla ofiar wypadku autobusowego pod Grenoble. Rząd przyznał im 19 rent specjalnych, z których sześć jest przeznaczonych dla osieroconych dzieci, a pozostałych 13 dla osób dorosłych - najciężej poszkodowanych i osób starszych, które w wypadku straciły opiekunów. Renty wynoszą od 700 zł do 1,5 tys. zł. Dorośli będą je otrzymywać dożywotnio, a dzieci maksymalnie do 25. roku życia.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl