Gdy w Szczecinie trwa inwestycja na terenie pod terminal kontenerowy na Ostrowie Grabowskim, do portu gdańskiego
przyjechał już pierwszy skład z kontenerami do nowej bazy.
30 maja PCC Rail SA, jeden z największych polskich prywatnych przewoźników kolejowych przewiózł pierwszy ładunek do Deepwater Container
Terminal Gdańsk - nowego polskiego terminalu kontenerowego. Pociąg dostarczył ponad 50 pojemników z towarami, które w dwa dni później zostały załadowane na pierwszy statek inaugurujący działalność
obiektu. Gdy port kontenerowy w Gdańsku zostanie skończony, będzie w stanie przeładować nawet pół miliona pojemników rocznie.
Operatorem bocznicy kolejowej terminalu w Gdańsku będzie PCC Rail,
który oprócz własnych składów będzie w imieniu DCT zapewniał innym przewoźnikom kolejowym pełną obsługę ich serwisów. PCC to ten sam podmiot, który zostanie większościowym udziałowcem szczecińskiej spółki
przeładunkowej Drobnica-Port Szczecin.
W Szczecinie zdolność przeładunkowa wyniesie 80 tys. kontenerów. Na razie jednak teren pod suwnice przygotowuje konsorcjum niemieckich firm JV Mobious Boegl-
Szczecin II. Prace obejmują w sumie obszar 15 ha. Powstaje też Nabrzeże Fińskie, które będzie miało 240 metrów długości. Wszystko ma kosztować 70 mln zł. Pieniądze pochodzą z UE i wkładu własnego Zarządu
Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.