Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Gazoport przyspiesza

Kurier Szczeciński, 2007-05-31
Przygotowania do rozpoczęcia budowy terminalu LNG w Świnoujściu wchodzą w decydującą fazę. Za miesiąc ukaże się ogłoszenie o przetargu na wykonanie projektu technicznego, a jeszcze w tym roku przygotowany zostanie plac budowy pod przyszły gazoport. Teren ma zostać ogrodzony, las wykarczowany. PGNiG jednocześnie uspokaja ekologów. Inwestor respektuje wszystkie procedury i nie zrobi niczego bez konsultacji z organizacjami działającymi w ramach Społecznej Rady Konsultacyjnej. Bożena Anosowicz z Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa w czasie posiedzenia rady zdała wczoraj relację z działalności powołanej w kwietniu spółki Polskie LNG. Ta spółka PGNiG, której główne zadania to budowa, a następnie eksploatacja gazoportu, zatrudniła już pierwszego pracownika. Jej kapitał założycielski w wysokości 20 min zł wzrośnie jeszcze w tym roku do 50 mln zł. Pieniądze te posłużą m.in. do sfinansowania projektu budowlanego. Powstaje również "Raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko". Jak podkreśliła B. Anosowicz, raport uwzględnia "wszystkie elementy i cykle przyrodnicze". Przygotowania do inwestycji konsultowane są nie tylko z lokalną społecznością i organizacjami ekologicznymi, ale również ze stroną niemiecką. Wymianie informacji służy "punkt konsultacyjny" w Świnoujściu, a także informacje w języku niemieckim. Tymczasem wojewoda Robert Krupowicz zwrócił się do ministra środowiska Jana Szyszko z prośbą o konsultacje z Komisją Europejską, gdyż inwestycja ta położona będzie częściowo na terenie chronionym w ramach programu "Natura 2000". Zdaniem wojewody, już na etapie projektowania należy zabezpieczyć interes przyrody oraz "przeprowadzić bezproblemowo inwestycję o znaczeniu strategicznym dla kraju". Krupowicz jednocześnie zauważył, że ze wstępnej analizy oddziaływania inwestycji na środowisko wynika, że nie ma przeciwwskazań do lokalizacji terminalu w Świnoujściu "na terenach już od dawna przeznaczonych na rezerwę na inwestycje portowe". Rozmowy z ekspertami KE mają zapobiec wydłużeniu procedury przygotowania inwestycji. Pierwszy gazowiec ma być rozładowany w Świnoujściu pod koniec 2011 roku. Budowa pochłonie nie mniej niż 400 mln euro i będzie jedną z największych inwestycji w Polsce.
 
R. K. Ciepliński
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl