Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Wolin kupiony dla PŻM

Kurier Szczeciński, 2007-05-25
"Wolin" - takie imię będzie nosił na burcie nowy prom Polskiej Żeglugi Morskiej. W przedsiębiorstwie państwowym popływa niedługo, bo armator zostanie prawdopodobnie przekształcony w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, co nie cieszy załogi. Poprzednio statek typu ro-pax nosił nazwę "Sky Wind". Został zbudowany w Norwegii w 1986 r., a w 2002 r. gruntownie go zmodernizowano. Jednostka posiada 1860 metrów linii ładunkowej dla pojazdów, w tym 712 metrów torowiska dla wagonów kolejowych. Może przewieźć 400 osób. Po adaptacji i przemalowaniu w barwy Unity Line wejdzie do żeglugi prawdopodobnie jesienią. Będzie kursował na linii Świnoujście-Trelleborg. Podczas wczorajszej konferencji prasowej w siedzibie armatora poinformowano także, że PŻM będzie wypłacał stypendia w wysokości po 600 zł miesięcznie 25 studentom Akademii Morskiej w Szczecinie, którzy po studiach odpracują na statkach PŻM dwa lata. Dziennikarzy jednak bardziej interesowało to, co załodze PŻM przekazał minister Skarbu Państwa Piotr Jasiński podczas Herring Szczecin 2007. Już bowiem w trakcie imprezy krążyła informacja, że resort wcale nie zamierza dotrzymać obietnicy i firma z państwowej zostanie przekształcona w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa. Jak poinformował nas kpt. Mirosław Folta, rada pracownicza firmy i związki zawodowe nie zgadzają się na takie rozstrzygnięcie. Tymczasem zmiany w stosownych ustawach otwierające ministrowi drogę do komercjalizacji mają się dokonać do końca roku. Organem kontrolnym firmy byłaby wtedy rada nadzorcza, w której minister miałby trzech przedstawicieli, a PŻM dwóch. - Związki zawodowe i rada pracownicza stoją na stanowisku, że formuła przedsiębiorstwa państwowego absolutnie nie przeszkadza firmie w dobrym funkcjonowaniu - uważa Paweł Szynkaruk, dyrektor naczelny PŻM. - Najpierw trzeba dokończyć wprowadzanie kluczowych ustaw, które poprawią funkcjonowanie branży żeglugowej. Pragnący zachować anonimowość pracownik kompanii mówi jednak wprost, że przekształcenie firmy pozwoli obsadzać jej organy korporacyjne niefachowcami z politycznego nadania. Przywołuje też historię kilku żeglugowych spółek państwowych, które upadły, nie doczekawszy prywatyzacji.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl