Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Łasztownia pilnie!

Kurier Szczeciński, 2007-05-22

Część imprez sierpniowego finału zlotu wielkich żaglowców ma się odbyć na szczecińskiej Łasztowni i na nabrzeżu Starówka. Gdyby goście przypłynęli dziś, byłby wielki wstyd. Obłażące z farby budynki, sterty koksu i klimat upadającego portu. - Zdążymy z przygotowaniami na czas - zapewnia Tomasz Banach, pełnomocnik prezydenta ds. The Tall Ships Races w czasie wizyty na Łasztowni. - Przed nami jeszcze wiele do zrobienia, ale wszystko na razie idzie zgodnie z harmonogramem. Mamy rozstrzygnięte przetargi, wykonawcy czekają do momentu, gdy już będą mogli wejść na tereny portowe i zacząć porządkowanie. A przed 4 sierpnia jest mnóstwo do zrobienia. Problemy zaczynają się już przy samym nabrzeżu Starówka. Ciągnące się tam tory kolejowe i prowadnice portowych dźwigów są niebezpieczne dla tysięcy gości, którzy przyjdą oglądać zacumowane nieopodal żaglowce. Pierwotny plan, by je zasypać piaskiem, nie zyska! akceptacji PKP W tej sytuacji zdecydowano się na drewniane pomosty, które mają przykryć całość torowiska. Kolejny kłopot to bałagan i zaniedbane budynki. Najdłuższy z nich - widoczny z Wałów Chrobrego brudnożółty magazyn - ma być odświeżony. Na odrapanych zaś drzwiach mają się znaleźć banery reklamowe imprezy i sponsorów. W głębi terenu są trzy rozpadające się budynki warsztatowo-magazynowe. Dwa z nich zostaną rozebrane, gdy tylko miasto podpisze akt notarialny przejęcia nieruchomości. Na całe szczęście bowiem pod koniec maja dojdzie do skutku umowa gminy Szczecin z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Dzięki temu część prac będzie robiona już "na swoim", zakładając większą ich trwałość. W ten sposób powstanie przed finałem The Tall Ships Races 2007 instalacja elektryczna i wodno-kanalizacyjna służąca obsłudze żaglowców i całej imprezy. Wszystkie urządzenia będzie można wykorzystać w przyszłości. W ostatniej chwili barki przywiozą tony piasku, z którego w pobliżu cypla powstanie boisko dla żeglarzy. Wcześniej muszą zniknąć hałdy koksu zalegające na placu magazynowym Niestety, nie ma szans na wyremontowanie niszczejących obecnie zabudowań dawnej rzeźni. Przepiękna niegdyś architektura będzie straszyć. Kłopotem będzie też organizacja ruchu na samej Łasztowni. Biuro Regat nie namierza wpuści tam ruchu kołowego, ale bez precyzyjnego oznaczenia i piesi, którzy mają przejść podwójnym mostem pontonowym, będą błąkać się wśród portowych zabudowań.
 
ArR
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl