Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Będą szkolić załogi na gazowce LNG

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2007-05-17
Niepubliczna, policealna Szkoła Morska w Gdyni przygotowuje się do szkolenia marynarzy i oficerów, którzy obsługiwać będą gazowce LNG. Aktualnie prowadzi w tej sprawie rozmowy z armatorami norweskimi: HOEegh-em, Bergensenem i Barbar-em właścicielami kilkudziesięciu zbiornikowców do przewozów gazu naturalnego w postaci skroplonej. Kompletuje też kadrę wykładowców, którzy szkolenia te będą prowadzić. Jak, nam powiedział kpt. ż.w. Alfred Naskręt - dyrektor szkoły, będą wśród nich również wykładowcy z Norwegii i W. Brytanii. Samo szkolenie odbywać się będzie według programu zatwierdzonego przez IMO i z wykorzystaniem symulatorów operacji ładunkowych na statkach przewożących ładunki płynne. - Jako jedyna w Polsce placówka szkoleniowa jesteśmy w posiadaniu takiego właśnie symulatora - mówi kpt. ż.w. mgr inż. Zbigniew Baczyński - z-ca dyrektora szkoły. Symulator ten, który będzie podstawą tych szkoleń, wyprodukowała i zainstalowała u nas renomowana firma L3 Communications MPRI Ship Analytiecs Inc. Składa się on ze stacji instruktora i 5 stanowisk szkoleniowych, co umożliwia jednoczesne szkolenie grupy 5-10 uczestników. Symulacja wszystkich operacji ładunkowych i balastowych na zbiornikowcu LNG odbywa się w czasie rzeczywistym. Możliwa jest również symulacja różnorodnych sytuacji awaryjnych, co pozwala w sposób bezpieczny przygotować oficerów do właściwych działań w warunkach rzeczywistych. Możemy ten symulator też wykorzystywać, gdyby zaistniała taka potrzeba, do symulacji pracy terminalu przeładunkowego LNG. Musielibyśmy tylko zakupić i zainstalować odpowiednie oprogramowanie. Gdyńska Szkoła Morska podejmując się szkoleń załóg na zbiornikowce LNG, chce upiec co najmniej dwie pieczenie jednocześnie. Wypełnić, chociaż częściowo powiększającą się z każdym rokiem lukę między bardzo dynamicznie rozwijającą się flotą zbiornikowców LNG, a malejącymi możliwościami zapewnienia tym statkom jakościowo odpowiednich załóg. Efektem rozwierania się tych nożyc są niemal astronomiczne pensje zatrudnionych na tych statkach oficerów, już przekraczające 10 tys. euro miesięcznie. Drugą pieczeń usmażoną na tym samym ogniu byłoby istotne podniesienie rangi i znaczenia gdyńskiej szkoły na europejskiej mapie ośrodków edukacji kadr morskich.
 
(drzem)
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl