Stena Line wprowadziła trzeci prom na linię Gdynia - Karlskrona. Ro-pax Finnarrow, który po raz pierwszy
przypłynął do Gdyni 4 maja br., pozwoli na zwiększenie zdolności przewozowych na tej trasie o 60%. Przyczynę takiej decyzji szwedzkiego armatora jest znaczny wzrost przewozów pasażerskich i towarowych.
W I kwartale br. z linii tej skorzystało bowiem o 15% więcej pasażerów, 29% samochodów osobowych, 11% samochodów ciężarowych, niż w porównywalnym okresie ub.r.
Prom Finnarrow został wyczarterowany od
fińskiego armatora Finnlines na 3 lata. Powstał w 1996 r. Ma 2400 m linii ładunkowej i zabiera na pokład 200 pasażerów. Pływa pod banderą szwedzką. Z Karlskrony prom będzie odchodził codziennie o godz.
14.00 i przybijał do Gdyni o godz. 0.30. W drogę powrotną będzie wyruszał o godz. 2.00, aby do Karlskrony dotrzeć o godz. 12.30.
- W ten sposób dokonujemy pierwszego kroku na drodze dalszego rozwoju
połączenia Gdynia - Karlskrona. W ciągu 3 lat mamy zamiar dalej podwyższać jego zdolności przewozowe, poprzez wprowadzenie na linię nowych promów - powiedział Gunnar Blomdahl, dyrektor zarządzający Stena
Line.
Armator planuje wprowadzić na linię w 2010 r. 2 promy olbrzymy Superferries, o linii ładunkowej 5500 m, które powstają właśnie w stoczni Aker. Alternatywnie istnieje możliwość wprowadzenia na
linię niedawno przebudowanych promów Stena Britannica oraz Stena Hollandica, które obecnie pływają między Hoek van Holland a Harwich. Każda z jednostek ma 240 m
długości.