Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Sekcje przypłyną z Chin

Kurier Szczeciński, 2007-05-17
Stocznia Szczecińska Nowa chce zamawiać coraz więcej sekcji okrętowych w Chinach. W tym roku w Kraju Środka wykona się ich z 10 tysięcy ton stali, a wielkość takiej produkcji może się jeszcze zwiększyć. Sekcje trafią do Szczecina statkami. - Mamy takie zamierzenia, aby w dalszym horyzoncie czasowym zwiększyć wielkość tych zamówień - potwierdza Andrzej Żarnoch, doradca prezesa Stoczni Szczecińskiej Nowej. 10 tysięcy ton sekcji w tym roku oznaczać będzie równowartość ciężaru jednego statku. Elementy te przeznaczone będą na kontenerowiec z serii B178, a konkretnie na statek z numerem budowy 22, nad którym rozpoczynane są prace. Jak wyjaśnia A. Żarnoch, ze względu na efektywność transportu zamawiane są sekcje o regularnych kształtach, które można układać w ładowniach jedna na drugą. Natomiast nie zleca się w Chinach części skrajnych jednostek, które są blokami bardziej przestrzennymi. Takich elementów statek mógłby zabrać mniej, co zwiększyłoby koszt jednostkowy ich transportu do Polski. Zbudowana w Szczecinie jednostka z chińskich sekcji będzie mogła zabrać 3100 kontenerów 20 -stopowych i należeć będzie do największych kontenerowców budowanych w SSN. Według ostatnich wiadomości, pierwsze elementy mają przypłynąć w sierpniu. Kiedy to jednak konkretnie nastąpi, będzie wiadomo po powrocie z Chin Zbigniewa Gomułki, wiceprezesa ds. handlowych SSN. Stocznia od tego samego producenta sprowadza już od paru lat pokrywy lukowe statków. W Chinach tańsze jest zarówno wykonawstwo, jak i stal. Jednak tamtejsze władze prowadzą taką politykę, aby blachę i inne materiały do produkcji statków sprzedawać w postaci przetworzonej, czyli gotowych elementów. W zamierzeniach kierownictwa stoczni kooperacja z firmą z Chin ma poprawić rentowność stoczni. W polskich realiach zyskowność pogarszają m.in. wysokie koszty pracy. Spółka cierpi też na chroniczny niedobór fachowców, którzy w poszukiwaniu wyższych zarobków wyjeżdżają do pracy w stoczniach starych państw UE.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl