Możliwo¶ciami do obsługi ładunków ciężkich i ponadgabarytowych dysponuje Gdynia Container Terminal. Tym bardziej, że jego poprzedniczka,
spółka Wolny Obszar Gospodarczy, przez lata zajmowała się, m.in., obsług± ciężkich i wielkogabarytowych ładunków, gdyż dysponowała jedynym w porcie gdyńskim, stacjonarnym dĽwigiem nabrzeżowym, mog±cym
podnosić ciężary do 50 t .
W 2005 r. terminal został wyposażony dodatkowo w samojezdny, uniwersalny dĽwig Gottwald, o udĽwigu 100 t, który może służyć zarówno do obsługi kontenerów, jak i innych
ładunków. Jest to jedyny taki żuraw w porcie gdyńskim.
GCT oferuje także (po przedłużeniu) 367 m nabrzeża, które przede wszystkim przystosowane jest do przeładunku kontenerów, ale może służyć również
do obsługi ładunków ciężkich.
Ponadto terminal posiada żuraw szynowy o udĽwigu 50 t, 2 reachstackery o udĽwigu 41 t, które mog± pracować razem przy przeładunku długich sztuk, oraz 2 suwnice nabrzeżowe
o udĽwigu 40 t każda. Dwa żurawie mog± pracować razem i wtedy udĽwig wzrasta nawet 120 t. Dodatkowym atutem jest możliwo¶ć składowania sztuk ciężkich na kei, której nacisk dopuszczalny wynosi 40 t/m2.
Terminal ma również 3,5 ha placów składowych, terminal kolejowy i kompleks bramowy, zaplanowany tak, aby jak najlepiej przystosować go do obsługi celnej towarów.
Wła¶nie w GCT, w sierpniu i we
wrze¶niu ub.r., przeładowywano wielkie ¶migła, głowice i korpusy do 11 siłowni wiatrowych, wyprodukowanych w Hiszpanii, które stan±ć maj± pod Puckiem. Poszczególne ładunki, np. mierz±ce ponad 40 m
specjalne kratownice, w które zapakowano po kilka ¶migieł, a także pozostałe fragmenty wiatraków, ważyły od 24 do 75 t.