Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Parowóz w BTDG

Namiary na Morze i Handel, 2007-04-20

Przeładunki ładunków ciężkich i ponadgabarytowych realizuje także Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia. Terminal ro-ro jest bogato wyposażony w nowoczesny sprzęt przeładunkowy, w tym: suwnicę nabrzeżową 45 t, ciągniki siodłowe Sisu (10 sztuk), naczepy RT 60 t (20 sztuk), układarki Clark i Kalmar 11.5 - 7 t (1B sztuk) i reachstacker Sisu 45 t. 13 kwietnia br., w tej części BTDG, przy nabrzeżu Amerykańskim, wyładowano zabytkowy parowóz, który przypłynął z Anglii, na pokładzie statku Inowrocław. 80-letnia lokomotywa uświetniła 100 rocznicę powstania ostatniej w Europie, czynnej parowozowni w Wolsztynie. Ma ponad 11 m długości, blisko 4 m wysokości oraz 2,6 m szerokości. Może rozwinąć prędkość do 80 km/h. Lokomotywa przypłynęła na wózku RT i po specjalnie wykonanych szynach "zjechała" na nabrzeże. Natomiast na początku kwietnia przeładowano na nabrzeżu Czechosłowackim i wysłano do Szwecji 2 generatory, o wadze 250 t. Przyjechały one na specjalistycznych wagonach kolejowych, typu Norca i następnie, przy pomocy dźwigu pływającego Maja, załadowane zostały na statek. Natomiast w ub.r. przeładowano w BTDG 300 szynobusów, ważących 55 t każdy, które jechały z Czech do Finlandii. Do terminalu dotarły po szynach. Tam zaś, dostosowano rozstaw ich osi do szerokich rosyjsko-fińskich torów i załadowano je na statki. Z kolei w części zajmującej się przeładunkami drobnicowymi dźwigi portowe mogą obsługiwać sztuki ciężkie i ponadgabarytowe o wadze maks. 28 t. Wtedy jednak, przy ich przeładunkach muszą pracować w parze 2 dźwigi. Większe elementy mogą być obsługiwane przy użyciu dźwigów pokładowych specjalistycznych jednostek lub dźwigu pływającego Maja. Często ładowane są tam na statki elementy suwnic składanych przez PZT, a także elementy generatorów dla elektrowni, o wadze 280 t i 320 t. Natomiast w październiku ub.r., przy nabrzeżu Polskim, przeładowano ogromne części składowe linii technologicznej dla huty Mittal Steel, który przypłynęły do Gdyni z Chin. Organizacją wyładunku i spedycją zajmowała się spółka Port Consultants, specjalizująca się w tego typu przeładunkach. Elementy linii zostały wyładowane przy pomocy dźwigu Maja, a następnie załadowane na wagony typu Norca. Na potrzeby tej operacji do gdyńskiego portu sprowadzono 5 takich wagonów, m.in. z Włoch, Niemiec i Austrii. Mniejsze części, sklasyfikowane jako drobnicę, załadowano na samochody, który zawiozły je do Krakowa.
 
PiF
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl