Władze Szczecina chcą, by finał zlotu żaglowców był nie tylko imprezą żeglarską, ale i rozrywkową. Na
początku sierpnia stanie w mieście pięć scen, będą koncerty, pokazy i imprezy towarzyszące. Pełnomocnik prezydenta Krzystka ds. organizacji regat zapewnia, że umowy na medialne patronaty są już gotowe,
gorzej z porozumieniami sponsorskimi.
- Ostatnie spotkanie z kierownictwem TVP i szefami ośrodków regionalnych przyniosło skutek - zapewnia Tomasz Banach, pełnomocnik prezydenta. - Telewizja Polska
będzie patronem prasowym naszej imprezy. Umowa jest już wynegocjowana, trzeba ją tylko podpisać. Udało się także uzyskać ogromną zniżkę 60-procentową na reklamy i dodatkowy czas antenowy w regionalnej
"Trójce".
Patronem radiowym będzie Polskie Radio Szczecin, a gazetowym "Gazeta Wyborcza" i miesięcznik "Żagle". Mniej entuzjastycznie odpowiedzialny za przygotowanie Szczecina do finału
regat opisuje relacje miasta z potencjalnymi sponsorami.
- Niestety, niektórzy z nich zwlekają z podjęciem decyzji - twierdzi Banach. - Według planu chcemy pozyskać od sponsorów na przygotowanie
imprezy 2 mln zł. Sporo otrzymamy także w formie niepieniężnej, jako efekt współpracy z poszczególnymi firmami.
W sumie na przygotowanie do Tall Ships Races 2007 miasto wyda nawet 30 mln zł. Część to
inwestycje w infrastrukturę. Sporo pochłonie reklama imprezy. Duży budżet został przygotowany na część artystyczną.
- Nie zdradzę jeszcze, kto będzie najważniejszą gwiazdą muzyczną, bo trwają
negocjacje - mówi pełnomocnik Banach. - Tymczasem każda plotka na temat kto to jest, podnosi nam cenę. Na przykład, gdy pojawiła się sugestia, że może to być Robert Plant, natychmiast jego menadżer
podniósł wynagrodzenie o 30 procent.
Na turystów odwiedzających Szczecin z okazji zlotu żaglowców czekać będzie szereg gadżetów z logo miasta i imprezy. Oprócz tradycyjnych koszulek, naklejek będą
też okolicznościowe znaczki pocztowe, a nawet monety. Mapki i programy imprez będą czekać na dworcach, w biurach podróży, na przejściach granicznych. Ciekawostką jest to, że w punktach informacji
turystycznej mają dyżurować przewodnicy, którzy będą zapraszali do zwiedzania Szczecina tworzone ad hoc grupy indywidualnych turystów.