Niemieckie władze publiczne wydały oficjalną zgodę na budowę nowego, głębokowodnego portu kontenerowego, Jade Weser Port, w
Wilhelmshaven. Budowa może rozpocząć się jeszcze tego lata. Podobnie jak w Gdańsku, zbudowany zostanie wysunięty w głąb morza pirs o szerokości 1 725 m i powierzchni niemal 300 ha, na którym zlokalizowany
zostanie sam terminal oraz centrum logistyczne. Do terminalu zawijać będą mogły największe kontenerowce.
Wobec kurczenia się terenów rozwojowych w portach w Bremerhaven i Hamburgu, Jade Weser Port,
położony bezpośrednio nad Morzem Północnym, pozwoli portom niemieckim umocnić ich dominującą pozycję na rynku. O ile ewentualne skargi sądowe (np. ekologów) nie opóźnią procesu inwestycyjnego, port
wejdzie do eksploatacji w 2010 r. Przyszłym operatorem terminalu, którego roczna zdolność przeładunkowa wyniesie 2,7 mln TEU, będzie Eurogate, firma, która zarządza już terminalami kontenerowymi w
Bremerhaven (BLG) i Hamburgu (Eurokai). Koszt inwestycji szacuje się na ok. 1 mld euro.