Trade Trans nie godzi się z przegraną w przetargu na zakup 45% udziałów spółki Drobnica - Port Szczecin i skierował
sprawę do sądu. Domaga się unieważnienia wcześniejszego nabycia 1,2% udziałów przez PCC Rail, które dały mu prawo pierwokupu pozostałych.
Zaproszenie do kupna udziałów Drobnicy ogłoszono 2 czerwca
ub.r. Po przeanalizowaniu wszystkich ofert, jako potencjalnego nabywcę Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście wybrał konsorcjum stworzone przez firmy Trade Trans i Rentrans. Jednak, zgodnie z
zapisami umowy spółki Drobnica, każdy jej udziałowiec posiada prawo pierwszeństwa w nabyciu jej udziałów. PCC Rail posiadała już 1,2% udziałów i z prawa tego skorzystała. Udziały sprzedał przewoźnikowi
m.in. ówczesny członek zarządu, a dziś prezes Drobnicy Rafał Zaczyk. Przedstawiciele spółki Trade Trans twierdzą, że doszło w ten sposób do "nieczystej zagrywki", która wyeliminowała konkurentów
(patrz: "Namiary" 05/2007).
Jeśli w sądzie zapadnie wyrok korzystny dla Trade Trans, będzie to oznaczało unieważnienie decyzji o sprzedaży PCC Rail także pozostałych udziałów ZMPSiŚ. Chociaż od
podpisania umowy warunkowej o transakcji minął już miesiąc, przewoźnik wciąż formalnie nie może nabyć Drobnicy. Będzie to możliwe dopiero po wyrażeniu zgody przez radę nadzorczą ZMPSiŚ (miała to uczynić
28 lutego). Opóźnienie, to prawdopodobnie efekt zainteresowania się sprawą Ministerstwa Skarbu Państwa, które chce wyjaśnić zamieszanie wokół prywatyzacji.