Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Z nowym inwestorem

Namiary na Morze i Handel, 2007-03-09

Największym przeładowcą kontenerów w zespole portowym Szczecin-Świnoujście jest spółka Drobnica-Port Szczecin. W ub.r. przeładowała prawie 90% kontenerów w tych portach. Aktualnie firma jest w trakcie głębokich zmian strukturalnych. 7 lutego br. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podpisał wstępną umowę sprzedaży 45% udziałów w tej spółce. Nabywcą jest PCC Rail SA, która posiadała już wcześniej 1,2% akcji i skorzystała z prawa pierwokupu. Po transakcji udział PCC Rail w kapitale zakładowym Drobnicy wyniesie 46,2%. - Dzięki tej inwestycji, Grupa PCC Rail uzyskała dostęp do nabrzeży portowych w Szczecinie, co niewątpliwie przyczyni się do wydłużenia łańcuchów logistycznych wykorzystywanych przez holding. W szczególności wpłynie na rozwój transportu kombinowanego, z wykorzystaniem portu w Szczecinie -napisała PCC Rail w swoim komunikacie. Nowy współwłaściciel Drobnicy należy do międzynarodowego holdingu PCC SE z siedzibą w Duisburgu (Niemcy). PCC Rail to drugi, pod względem przewozów ładunków, prywatny przewoźnik kolejowy w Polsce. Należy przypuszczać, że nabycie udziałów w spółce Drobnica wpłynie na zwiększenie obrotów kontenerowych w porcie. Wykupując udziały w Drobnicy, PCC zyskała nie tylko dostęp do nabrzeży w szczecińskim porcie i terminal kontenerowy, ale i międzynarodowe certyfikaty bezpieczeństwa. Szczeciński port, obok włoskiego Salerno, w listopadzie ub.r., został wybrany do programu pilotażowego amerykańskiego systemu CSI - Inicjatywy Bezpieczeństwa Kontenerowego, w kategorii serwisów dowozowych. Procedury programu mają pomagać w wychwytywaniu kontenerów "podwyższonego ryzyka", zawierających broń, narkotyki, substancje chemiczne i radioaktywne oraz wyroby akcyzowe. Rezultaty tego pilotażu posłużą do ewentualnego rozszerzenia programu na inne porty. Do nabrzeża Czeskiego, przy którym działa Drobnica, zawijają regularne serwisy feederowe przewożące kontenery do portów w Hamburgu i Bremerhaven oraz działa połączenie z Kłajpedą. Terminal obsługiwany jest przede wszystkim przez armatora Baltic Container Linę. W mniejszym stopniu z jego usług korzysta także Euroafrica Linie Żeglugowe. Natomiast główni armatorzy oceaniczni, których kontenery obsługiwane są w Szczecinie, to: Maersk i Hanjin. Od strony lądowej obsługę terminalu zapewnia PKP Cargo. Drobnica - Port Szczecin jest także operatorem wolnego obszaru celnego. Można tu dokonywać operacji składowania kontenerów i ich zawartości, bez ponoszenia obciążeń celnych.
 
zb-j
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl