Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Fast Terminals sprywatyzowany

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2007-01-26

Poważną reorganizację przeprowadzono w spółce Fast Terminals, pierwszej w szczecińskim porcie spółce z kapitałem zagranicznym. Powołana w 1992 roku przez belgijskiego przedsiębiorcę Hermana Scheersa, właściciela Fast Lines z Antwerpii, i Zarząd Portu Szczecin-Świnoujście spółka rozpoczęła działalność od budowy terminalu, stopniowo rozszerzając zakres działań. Obecnie prowadzi w niej przeładunki towarów drobnicowych we wszystkich relacjach, składuje, magazynuje i konfekcjonuje towary przewożone drogą morską w pierwszej kolejności do portów Wielkiej Brytanii. Ścisła współpraca z armatorem Fast Lines i jego spedytorem w Polsce -Fast Baltic doprowadziła do wykreowania terminalu szczecińskiego na wiodącą w Polsce bazę przeładunkowo-składową dla towarów wysyłanych morzem do brytyjskich portów. W piętnastoletnim okresie obsłużyła 2,5 tys. statków z 4,2 min ton towarów. W br. 100-proc. właścicielem Fast Terminals została angielska firma Fast Herco Inwestmens Ltd. należąca do rodziny Scheersa, która po nagiej śmierci założyciela Grupy Fast, wykupując udziały ZMPSiŚ na drodze przetargu publicznego z sukcesami kontynuuje jego pionierską działalność. Wieloletnie doświadczenie i pozytywne wyniki spółki przyczyniły się do decyzji o dalszym jej rozwoju na drodze inwestycyjnej. Od początku br. Fast Terminals rozpoczął samodzielną działalność stevedorską. Za pozyskane wielomilionowe kredyty tworzy suprastrukturę do obsługi przeładunków. Pierwsze trzy samojezdne dźwigi zakupione w Szwecji umożliwiły firmie samodzielne jej prowadzenie. Fast Terminals umocowany w ramach shippingowej grupy Fast, w skład której wchodzi armator ośmiu statków typu coaster i firmy spedycyjne w Anglii, Irlandii i Polsce, może oferować atrakcyjne frachty dla mniejszych niż całostatkowe partie materiałów. Z oferty tej chętnie korzystają kontrahenci, którzy mają do przewiezienia większe niż samochodowe partie ładunków, za małe jednak na czarterowanie całego statku. Cotygodniowe regularne kursy 3-4 jednostek do brytyjskich portów uatrakcyjniają ofertę i zapewniają stale rosnący strumień towarów. Dotychczasowe ograniczenia dotyczące prowadzenia własnej działalności stevedoperskiej przestały obowiązywać w momencie prywatyzacji spółki, informuje Jan Stasiak - dyrektor Fast Terminals, co przyczynić się ma do znaczącego uatrakcyjnienia oferty terminalu i dalszego rozwoju firmy.
 
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl