Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Dochodowe bankructwo

Kurier Szczeciński, 2007-06-22
Angielscy właściciele upadłego przedsiębiorstwa Gulf Intermodal sp. z o.o. mogą "zarobić" na tej upadłości nawet 7-8 mln złotych. Zarobić nie w sensie dosłownym oczywiście - to wynik ogromnego wzrostu cen nieruchomości w Polsce w ciągu ostatnich dwóch lat. Maria Januszewicz, syndyk masy upadłościowej czeka obecnie na opinię biegłego rzeczoznawcy na temat wyceny majątku firmy, w tym bardzo atrakcyjnej działki położonej między drogą krajową nr 3 a ekspresową "10" w Szczecinie-Płoni. Wartość przedsiębiorstwa, które ma być sprzedane w całości wycenia się na 20-30 mln zł. Jeśli opinia rzeczoznawcy będzie gotowa, syndyk prześle dokumenty do sądu, który pewnie jeszcze tego lata przeprowadzi przetarg na całe przedsiębiorstwo. Szanse, że będzie to przetarg pierwszy i ostatni są spore, bowiem zainteresowanie majętkiem upadłej spółki jest duże zarówno w kraju, jak i zagranicą. Gdyby do przetargu doszło dwa lata temu, wycena majątku fabryki kontenerów w Szczecinie-Płoni byłaby niższa o około 8 mln zł. Pieniędzy ze sprzedaży majatku wystarczyłoby najwyżej na spłacenie wierzycieli. Suma długów Gulf Intermodal wynosi obecnie około 18 mln zł. Największymi wierzycielami spółki są: ZUS, pracownicy, jeden z banków, który zaryzykował i "wszedł w kontenery", oraz kontrahenci. Właściciel upadłej firmy nie traci więcej niż wynosi dług, w który popadło jego przedsiębiorstwo. Tracą wierzyciele, jeśli po sprzedaży majątku upadłego zabraknie pieniędzy na wypłatę 100 procent wartości zobowiązań. W tym przypadku wierzyciele mogą spać spokojnie, podobnie zresztą jak właściciele. To, co ci ostatni swoją nieudolnością - jak twierdzi załoga - popsuli w fabryce kontenerów, naprawił już galopujący rynek nieruchomości. Obecnie na terenie należącym do Gulf Intermodal, a zarządzanym przez syndyka, działa około 25 firm. Dwie z nich (polska i holenderska) zajmują się nawet produkcją kontenerów. Zatrudnionych jest w nich w sumie 50 pracowników. To niemal połowa wszystkich zatrudnionych w Gulf Intermodal przed upadłością. Pani syndyk poinformowała nas, że spora część pracowników, w tym głównie spawacze, pracę znalazło w Norwegii i Holandii. 11 osób zatrudnia poza tym sama syndyk. Obecnie w fabryce wykorzystywane są wszystkie hale i magazyny. Wszyscy są zadowoleni, jak podkreśla pani syndyk. Gdyby nie to, że wierzyciele czekają na 18 mln zł, można by uznać obecny stan w fabryce kontenerów za bardzo dobry.
 
R. K. Ciepliński
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl