Coraz więcej ładunków drobnicowych przepływa przez porty Szczecina i Świnoujścia. Przeładunki drobnicy w ub.r. przekroczyły 7,5 mln ton
i były o 8,6 proc. wyższe w porównaniu z przeładunkami w 2005 r. Najdynamiczniej, bo aż o 32,5 proc, wzrósł przewóz drobnicy promowej, osiągając poziom blisko 4,4 mln ton. Od kilku już lat systematycznie
rosną obroty drobnicą skonteneryzowaną. W 2006 r. były one o 16,4 proc. wyższe niż w poprzedzającym roku i osiągnęły poziom 42 424 TEU. Zmniejszyły się przeładunki ładunków masowych spowodowane spadkiem
eksportu polskiego węgla i importu rudy. Przeładunek węgla zmalał z blisko 6,5 mln do prawie 5 mln ton, natomiast rudy z 1,7 mln do 1,35 mln ton, informuje Wojciech Sobecki, rzecznik prasowy portu. Mimo
że wzrosły przeładunki innych towarów masowych, całoroczne obroty portu w wysokości 19,2 mln ton były o 800 tys. niższe niż w roku 2005. Systematyczny, coroczny wzrost obrotów drobnicowych umacnia pozycję
portów Szczecina i Świnoujścia. Prowadzona przez ZMPSiŚ polityka inwestycyjna rozwija potencjał przeładunku drobnicy. Budowany właśnie terminal kontenerowy na Ostrowie Grabowskim będzie miał zdolność
przeładunku 80 tys. TEU. Modernizacja i budowa stanowisk w Terminalu Promowym w Świnoujściu, który także się rozrasta, zwiększy możliwość przeładunków ro-ro.