Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Podwodny na dnie

Namiary na Morze i Handel, 2007-02-23
S-194, były okręt podwodny radzieckiej marynarki z lat 50., który przeszedł niedawno remont w Szczecińskiej Stoczni Remontowej "Gryfia", zatonął u wybrzeży Danii, podczas holowania do Tajlandii. Miał być prezentem na 80. urodziny tamtejszego króla. Władze stoczni zapewniają, że to nie ich wina. Gdy okręt zaczął tonąć, załoga holownika w popłochu poprzecinała liny. Zdaniem duńskiej marynarki wojennej, nadzorującej ten rejon Bałtyku, przyczyną zatonięcia była awaria. Zarząd Stoczni "Gryfia", zapewnia, że remont został przeprowadzony właściwie. W jego trakcie, wymieniono m.in. część poszycia kadłuba, stosując jednak blachy takiej samej grubości. Powodem katastrofy mógł być zły sposób holowania (okręty podwodne należy holować nie za rufą, ale przy burcie statku). Było to jednak w gestii Tajlandczyków, którzy na tę okoliczność kupili trawler z 1928 r. i przerobili go [również w "Gryfii") na holownik. Tajlandzki właściciel zatopionego okrętu, który kupił go za 200 tys. euro, od szwedzkiego kolekcjonera, zapowiedział, że będzie chciał go wydobyć.
 
PiF
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl