Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Wulkan 1 do zamknięcia?

Kurier Szczeciński, 2007-03-06

Zamknięcie pochylni Wulkan 1 w Stoczni Szczecińskiej Nowej zapowiedział w zeszłym tygodniu w Sejmie Paweł Poncyliusz, wiceminister gospodarki. Obiekt ten wymienił w odpowiedzi na zapytania posłów Tadeusza Aziewicza i Sławomira Nitrasa. Parlamentarzyści chcieli się dowiedzieć czegoś więcej na temat kondycji sektora okrętowego, w kontekście postępowania, jakie prowadzi Komisja Europejska. Przypomnijmy, że gdyby Bruksela zdecydowała, że przekształcenie polskich stoczni i ich prywatyzacja nie zadowalają jej, firmy musiałyby zwrócić pomoc publiczną. Jeżeli jednak eurokraci uznają, że w efekcie restrukturyzacji stocznie będą trwale zyskowne, restrykcji nie będzie, a spółki będą jedynie musiały zredukować zdolności produkcyjne. W tej sprawie Neelie Kroes, unijna komisarz ds. konkurencji, przesłała list polskiemu rządowi. Jak informowaliśmy, nie była w nim zadowolona z polskich propozycji dla branży. W środę trafiła do Brukseli odpowiedź, jednak KE odmówiła ujawnienia jej treści. Częściowo ujawnił ją wiceminister Poncyliusz, który z sejmowej mównicy powiedział, że "w korespondencji do pani Neelie Kroes pojawiły się informacje, które instalacje w poszczególnych stoczniach będą zamknięte w ramach tzw. środków kompensujących pomoc publiczną". Wiceminister wymienił pochylnię Wulkan 1 w Stoczni Szczecińskiej Nowej, suchy dok 1 w Gdyni oraz pochylnię boczną B5 w Gdańsku. Zapewniał przy tym, że mimo zamykania tych obiektów - i w ten sposób ograniczania mocy spółek - "stocznie nie staną się kandydatami na bankrutów". Przypomnijmy, że mniejsza pochylnia - Wulkan 1 w ośrodku kadłubowym Wulkan Stoczni Szczecińskiej Nowej została zmodernizowana dużym nakładem środków w 2005 roku pod planowaną wtedy serię statków con-ro dla armatora holenderskiego. Wzmocniono podłoże, a także wydłużono ją o 10 metrów. Obok jest pochylnia Wulkan Nowa, na której buduje się duże kontenerowce. W samej stoczni powiedziano nam, że pochylni Wulkan 1 nie da się zamknąć z dnia na dzień, gdyż zaplanowano na niej budowę zakontraktowanych już statków aż do 2010 r.
 
M. Klasa
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl