Trzy pierwsze suwnice: jedna STS (ship-to-shore) typu post-panamax oraz dwie placowe RTG, dotarły 26 stycznia br., do powstającego
terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Przypłynęły na pokładzie statku Traveller. Urządzenia będą zmontowane na miejscu. Pozostałe suwnice - STS i RTG, dotrą do terminalu wiosną. Są to urządzenia Liebherr
Cranes, wyprodukowane w Irlandii. Suwnice nabrzeżowe posiadają podwójny spreader (ramę chwytną) Bromma, którym mogą unieść ładunek o ciężarze 60 t. Wysięg o długości 52 m umożliwia im obsługę
kontenerowców z 19 rzędami pojemników na pokładzie.
- Dostawa suwnic, na długo przed terminem, oznacza rozpoczęcie nowego stadium rozwoju terminalu. Po ich zmontowaniu, będziemy mogli obsługiwać statki
o pojemności 6 tys. TEU i większej, co uczyni z DCT Gdańsk światowej klasy, nowoczesny terminal kontenerowy- podkreśla Fred Kamperman, dyrektor zarządzający.
Zamówiono również dodatkowy sprzęt, m.in.
placowy dźwig podsiębierny, reach stacker, umożliwiający piętrzenie kontenerów w 7 warstw oraz platformę ro-ro SL32, z firmy SMV Konecranes Liftrucks. Zostały także zamówione traktory Terberg i naczepy
Buiscar, do ciężkich ładunków oraz wózki widłowe Hyster, w firmie Zeppelin Polska. Wszystkie te maszyny zostaną dostarczone wiosną.
Terminal rozpocznie działalność 1 czerwca br., gdy zostanie ukończony
pierwszy etap pierwszej fazy budowy terminalu. Całkowite zakończenie budowy tej fazy nastąpi we wrześniu br. Do dyspozycji zostanie oddane wówczas nabrzeże o długości 650 m i głębokości 16,5 m,
umożliwiające przeładunek 500 tys. TEU. Budowa drugiej fazy, o podobnej zdolności przeładunkowej, będzie uzależniona od zapotrzebowania.