Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Baltivia - jak dobre volvo

Namiary na Morze i Handel, 2007-01-26

15 stycznia, w bazie promowej w porcie gdańskim, odbyło się oficjalne wprowadzenie na linię Gdańsk - Nynashamn nowego nabytku Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, promu Baltivia. Jest to druga, obok Scandinavii, jednostka armatora na tej linii. Statek, typu ro-pax, nie jest nowy. Został zbudowany w szwedzkiej stoczni Kalmar, w 1981 r., ale później został gruntownie zmodernizowany. (Bezpośrednio przed wejściem na linię, przeszedł też 40-dniowy remont w Gdańskiej Stoczni "Remontowa".) Jest czwartą jednostką nabytą przez PŻB w ciągu ostatnich 3 lat, w ostrej zresztą rywalizacji, gdyż było aż 9 chętnych do jej nabycia. Trzy z nich pochodziły ze Skandynawii, a tamtejsze statki - jak twierdzi prezes PŻB, Jan Warchoł - "są jak dobre volvo". Jak podkreślił prezes, tak szybki rozwój floty kołobrzeskiego armatora świadczy, iż PŻB jest firmą będącą w stanie sprostać wysokim wymogom walki konkurencyjnej na Bałtyku. Prom ma 147 m długości, 24 m szerokości i nośność 5492 t. Na pokładach ładunkowych (długość linii 1408 m) może pomieścić 80 samochodów ciężarowych i dodatkowo - 30 osobowych. Posiada również 250 miejsc pasażerskich. Może rozwijać prędkość do 19 w.
 
bom
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl