Połączenie ro-ro z Gdyni do Helsinek od 1 stycznia br. obsługuje samodzielnie fiński armator Finnlines. Serwis realizowany jest przez 2
statki fińskie: Amber i Finnforest oraz 1 polski - Inowrocław. Jednostki obsługiwane są przy rampach ro-ro Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia.
Przez wiele lat serwis prowadzony był przez
konsorcjum Polfin Conference, w skład którego wchodziły: Finnlines i Euroafrica Linie Żeglugowe. Obecnie fiński armator przejął zarządzanie połączeniem, tworząc przedstawicielstwo Finnlines Polska Sp. z
o.o.
Ponadto, armator pod koniec grudnia ub.r., podpisały umowę z zarządem portu Helsinki o zarządzaniu jedną z jego części -Vuosaari Harbour. Na terenie o powierzchni 66 ha działać będzie, w imieniu
armatora, firma Finnsteve, która zostanie operatorem terminalu ro-ro oraz świadczyć będzie usługi związane z obrotem kontenerowym. W latach 2007-2008 Finnsteve zainwestuje w przejęty terminal 90 mln
euro.
Helsinki o zarządzaniu jedną z jego części -Vuosaari Harbour. Na terenie o powierzchni 66 ha działać będzie, w imieniu armatora, firma Finnsteve, która zostanie operatorem terminalu ro-ro oraz
świadczyć będzie usługi związane z obrotem kontenerowym. W latach 2007-2008 Finnsteve zainwestuje w przejęty terminal 90 mln euro.