Specjalna organizacja ruchu obejmująca całe miasto, parkingi na obrzeżach i dodatkowe linie autobusowe to tylko niektóre
rozwiązania komunikacyjne przygotowywane na finał regat The Tall Ships Races 2007, który rozpocznie się w Szczecinie 4 sierpnia 2007. Część ulic będzie wyłączona z ruchu, na innych będą wydzielone
pasy. Miasto musiało dokupić znaków drogowych i zamówić tablice informacyjne, by kierowcy nie pogubili się na szczecińskich ulicach.
- Opracowana specjalnie na potrzeby regat organizacja ruchu ma
dwa podstawowe założenia - mówi Michał Przepiera, dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej UM w Szczecinie. - Bezpieczeństwo uczestników ruchu i płynność przejazdu przez miasto. Nie
chcemy zburzyć życia miasta, ale jednocześnie staramy się ułatwić podróżowanie wszystkim, którzy przyjadą do Szczecina między 4 a 7 sierpnia.
Ponieważ większość ulic wokół samego rejonu zlotu albo
będzie wyłączona z ruchu, jak Wały Chrobrego, albo wjazd na nie będzie bardzo ograniczony (wszystkie ulice wokół Wałów). Preferowana będzie komunikacja zbiorowa. Mieszkańcy będą namawiani do pozostawienia
aut pod domami. Dla wszystkich zmotoryzowanych przyjeżdżających z kraju i zagranicy na obrzeżach Szczecina będą przygotowane parkingi. W sumie 11 takich miejsc ma być oznakowanych i dostępnych. Ruchem
wokół nich będą kierować odpowiednio przeszkoleni pracownicy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.
- Przygotowujemy mapkę z lokalizacją tych parkingów - zapewnia Andrzej Grabieć, wicedyrektor
ZDiTM. - Będą tam też informacje, na których parkingach można zostawić samochód na całą dobę, a które, jak na przykład parking ,Makro", są tylko czynne przez kilkanaście godzin. Z parkingów turyści
pojadą na miejsce zlotu dodatkowo uruchomionymi autobusami. Komunikacja ma się odbywać "w razie potrzeby". To znaczy, że busy nie będą miały rozkładu jazdy, tylko będą ruszały zaraz po zapełnieniu się
pasażerami.
Kierowcy, którzy zdecydują się jednak na wjazd do miasta własnym autem, muszą liczyć się ze zmianami organizacji ruchu. Największe dotyczą ulic Struga i Gdańskiej. Tam z trzech pasów w
każdą ze stron zostanie wydzielony jeden dostępny tylko dla autobusów i pojazdów uprzywilejowanych.