26,6 mln t ładunków, czyli o 2 mln t więcej niż rok wcześniej, przewiozły w 2006 r. statki Polskiej Żeglugi Morskiej. Wyższy niż rok wcześniej
(11 mln zł netto) ma być także zysk armatora.
Najwięcej, bo aż 8,1 mln t, przewieziono węgla i koksu (w 2005 - 6,6 mln t). Przy spadającym eksporcie polskiego węgla, był to surowiec pochodzący przede
wszystkim z Rosji. Ładowano go w portach: Muuga k. Tallina, Ryga czy St. Petersburg. Wzrost przewozów węgla to efekt rekordowo wysokich cen ropy naftowej w 2006 r.
PŻM przewiozła również 4,4 mln t
zboża, 1,6 mln t fosforytów, 1,3 mln t nawozów sztucznych, 705 tys. t suchej siarki, 573 tys. t wyrobów stalowych, 567 tys. t rudy żelaza, 547 tys. t płynnej siarki oraz 96 tys. t złomu. Pozostałych
ładunków przewieziono 1,1 mln t. 7,5 mln t to towary transportowane w ramach umów na czas określony (tzw. time-charter, gdzie czarterujący płaci armatorowi za każdy dzień wynajęcia statku wraz z załogą i
sam szuka ładunków do przewiezienia).
Zdecydowaną większość ładunków - 24,7 mln t, statki PŻM przewiozły między portami obcymi. Jedynie 1,7 mln t stanowiły towary polskiego handlu zagranicznego: 1,2
mln t w imporcie i 547 tys. t w eksporcie.