Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Dobry rok PŻM

Namiary na Morze i Handel, 2007-01-26
26,6 mln t ładunków, czyli o 2 mln t więcej niż rok wcześniej, przewiozły w 2006 r. statki Polskiej Żeglugi Morskiej. Wyższy niż rok wcześniej (11 mln zł netto) ma być także zysk armatora. Najwięcej, bo aż 8,1 mln t, przewieziono węgla i koksu (w 2005 - 6,6 mln t). Przy spadającym eksporcie polskiego węgla, był to surowiec pochodzący przede wszystkim z Rosji. Ładowano go w portach: Muuga k. Tallina, Ryga czy St. Petersburg. Wzrost przewozów węgla to efekt rekordowo wysokich cen ropy naftowej w 2006 r. PŻM przewiozła również 4,4 mln t zboża, 1,6 mln t fosforytów, 1,3 mln t nawozów sztucznych, 705 tys. t suchej siarki, 573 tys. t wyrobów stalowych, 567 tys. t rudy żelaza, 547 tys. t płynnej siarki oraz 96 tys. t złomu. Pozostałych ładunków przewieziono 1,1 mln t. 7,5 mln t to towary transportowane w ramach umów na czas określony (tzw. time-charter, gdzie czarterujący płaci armatorowi za każdy dzień wynajęcia statku wraz z załogą i sam szuka ładunków do przewiezienia). Zdecydowaną większość ładunków - 24,7 mln t, statki PŻM przewiozły między portami obcymi. Jedynie 1,7 mln t stanowiły towary polskiego handlu zagranicznego: 1,2 mln t w imporcie i 547 tys. t w eksporcie.
 
PiF
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl