Nawet 90 tys. samochodów z Chin może trafiać rocznie do Stawkowa. Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa, do której należy
terminal, na styku torów europejskich i szerokiego toru rosyjskiego, chce stworzyć tam punktu przeładunku i magazynowania aut.
Stworzeniem takiego terminalu zainteresowana jest firma Koopman z
Amsterdamu, z którą trwają negocjacje. Jeśli zakończyłyby się sukcesem, do Stawkowa trafiałoby ok. 15 tys. kontenerów (jeden mieści do B aut) z Chin.
Punkt przeładunkowy zamierza utworzyć tam również
spółka Deepwater Container Terminal, z siedzibę w Londynie oraz Hutchison Whampoa, największy operator konte nerowy z Hongkongu. Trwają też rozmowy z austriacko-polskim Trade Transem, który deklaruje
pozyskanie dla terminalu ok. 300 tys. t ładunków rocznie. Z kolei DHL Worldwide Network, międzynarodowy koncern logistyczny, oferuje wysyłkę jednego pociągu dziennie i gwarantuje ładunki zwrotne.
Obecnie zdolność przeładunkowa terminalu wynosi 35 tys. kontenerów rocznie, a docelowo ma wzrosnąć do 190 tys. Zakończona została przebudowa dróg wewnętrznych, powstała oczyszczalnia ścieków i trwa
remont mostu. Powstać ma także droga łącząca terminal z drogą krajową 94.