Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Terminal samochodowy w Sławkowie?

Namiary na Morze i Handel, 2007-01-12
Nawet 90 tys. samochodów z Chin może trafiać rocznie do Stawkowa. Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa, do której należy terminal, na styku torów europejskich i szerokiego toru rosyjskiego, chce stworzyć tam punktu przeładunku i magazynowania aut. Stworzeniem takiego terminalu zainteresowana jest firma Koopman z Amsterdamu, z którą trwają negocjacje. Jeśli zakończyłyby się sukcesem, do Stawkowa trafiałoby ok. 15 tys. kontenerów (jeden mieści do B aut) z Chin. Punkt przeładunkowy zamierza utworzyć tam również spółka Deepwater Container Terminal, z siedzibę w Londynie oraz Hutchison Whampoa, największy operator konte nerowy z Hongkongu. Trwają też rozmowy z austriacko-polskim Trade Transem, który deklaruje pozyskanie dla terminalu ok. 300 tys. t ładunków rocznie. Z kolei DHL Worldwide Network, międzynarodowy koncern logistyczny, oferuje wysyłkę jednego pociągu dziennie i gwarantuje ładunki zwrotne. Obecnie zdolność przeładunkowa terminalu wynosi 35 tys. kontenerów rocznie, a docelowo ma wzrosnąć do 190 tys. Zakończona została przebudowa dróg wewnętrznych, powstała oczyszczalnia ścieków i trwa remont mostu. Powstać ma także droga łącząca terminal z drogą krajową 94.
 
PiF
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl