Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Bez wiatru w żaglach?

Kurier Szczeciński, 2007-02-08
W odróżnieniu od miejskich urzędników szczecińscy radni coraz liczniej z niepokojem mówią o stanie przygotowań Szczecina do finału zlotu wielkich żaglowców. Członkowie Komisji Budżetu i Finansów Publicznych - komentując działania magistratu - z sarkazmem gratulowali spokoju lub mówili: "tego się nie da zrobić". Wydatki miasta powiązane z Tall Ships Races 2007 mogą sięgnąć 30 mln zł. - Proszę ostrożnie operować tą liczbą - mówi Stanisław Lipiński, skarbnik miasta. - To kwota szacunkowa. Mieszczą się tu wydatki, które i tak poniosłoby miasto. Finał regat jest często tylko wspólnym dla nich hasłem. Zarządzający miejskimi pieniędzmi przyznaje jednak, że nakłady Szczecina są spore, a obecna ekipa chce je zwiększyć. Dodatkowe miliony mają znaleźć się m.in. na oprawę artystyczną imprezy. Członkowie Komisji Budżetu mieli jednak kłopot, by dostać dokładne informacje, na co wydziały planują wydać pieniądze w związku z regatami. Także urzędnicy spierają się, czy poszczególne milionowe kwoty są już w projekcie budżetu, czy nie. Tak jest z nakładami inwestycyjnymi nadzorowanymi przez Wydział Inwestycji Miejskich. WIM odpowiada m.in. za budowę centrum zarządzania bezpieczeństwem za 1,5 mln zł, przygotowanie tymczasowych sieci energetycznych i wodociągowych dla Wałów Chrobrego i Łasztowni oraz kosmetykę wizualną nabrzeży. Krystyna Bartnik, z-ca dyr. WIM twierdzi, że wydział informował już w ub. roku, że będą potrzebne dodatkowe sumy. A Iwona Bobrek, dyr. Biura Budżetu przekonuje, że w projekcie budżetu na 2007 r. pieniędzy nie zapisano i mogą być dopiero, gdy prezydent przedstawi autopoprawkę. Regaty oznaczają nakłady na np. zabezpieczenie antykorozyjne Trasy Zamkowej - 3 mln zł, budowę zaplecza sanitarnego za 1,5 mln i przełożenie bruku na drogach starego miasta - 0,5 mln. Osobne wydatki związane są z programem artystycznym imprezy. Prezydent chce zwiększyć tę część budżetu finału z 1,8 do 2,8 mln. Może jeszcze bardziej. Jednym z efektów ma być zaproszenie gwiazdy, która będzie magnesem dla turystów. Ale szef SAA nie potrafił podać radnym, jaka to gwiazda, ani czy w ogóle ma na to zgodę. - Jestem za zwiększeniem nakładów, ale czy starczy czasu - mówi Tomasz Grodzki, radny PO. - Tego się nie da zrobić... Klubowa koleżanka Grodzkiego - Judyta Lemm z przekąsem dodaje: "Gratuluję urzędnikom spokoju. Te wszystkie liczby są jakby z chmurki wzięte". * * * O tym, że trzeba się porządnie przygotować od prestiżowej imprezy, jaką jest Tall Ships Races mówiono i pisano od dawna. W kampanii wyborczej ekipa obecnego prezydenta wielokrotnie zapowiadała zwiększenie starań i naprawę błędów prezydenta Jurczyka i jego podwładnych. Na razie mamy zdublowaną strukturę zarządzania przygotowaniami, chaos decyzyjny i wizję potężnego blamażu. Czego sobie i Państwu nie życzę.
 
A.Ratuszyński
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl