Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Drobnica w górę

Kurier Szczeciński, 2007-01-29

Do połowy tego roku zostanie wyłoniony operator budowanego obecnie terminalu kontenerowego na Ostrowie Grabowskim. Port ten będzie mógł przeładowywać do 80 tys. kontenerów dwudziestostopowych rocznie. Wyłoniony ma też zostać podmiot zarządzający przygotowywanym aktualnie terenem pod Zachodniopomorskie Centrum Logistyczne. Wartość obu inwestycji to około 100 milionów złotych. Port kontenerowy jest potrzebny, bo od kilku lat systematycznie rosną obroty towarów w pojemnikach. W roku 2005 osiągnęły one poziom 36,45 tys. TEU, natomiast w ubiegłym roku były aż o 16,4 proc. wyższe i wyniosły 42,42 tys. TEU. - Stały wzrost obrotów kontenerowych potwierdza słuszność prowadzonej przez nas polityki inwestycyjnej - mówi Wojciech Sobecki, rzecznik prasowy Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Zdaniem kierownictwa portów, ubiegły rok skończył się dla nich dobrym wynikiem. W efekcie obroty na wszystkich nabrzeżach Szczecina i Świnoujścia wyniosły ponad 19,2 mln ton. Co prawda w roku 2005 były wyższe o ponad 0,8 mln ton, ale spadek ilości towarów spowodowany był przede wszystkim zmniejszeniem obrotów polskiego węgla z ok. 6,5 mln ton w 2005 roku do poziomu nieco ponad 5 mln w 2006 (spadek o 21,4 proc). Podobnie było z rudą żelaza, której przeładunki zmniejszyły się z prawie 1,7 mln ton w roku 2005 do 1,35 mln ton w roku ubiegłym (spadek o 20,4 proc). - Wzrosły przeładunki ładunków masowych z prawie 2,5 mln ton w roku 2005 do ponad 2,6 mln ton w roku 2006 (wzrost o 5,7 proc). Znacząco wzrosły przeładunki drobnicy - z blisko 6,9 mln ton do 7,5 mln ton w roku ubiegłym (wzrost o 8,6 proc.) - wylicza Sobecki. W tej ostatniej grupie towarów znaczący udział miała drobnica przewożona promami. Z 3,3 mln ton w 2005 r. jej ilość wzrosła do prawie 4,4 mln ton (skok o 32,5 proc). - Dlatego konieczna jest modernizacja stanowiska nr 6 terminalu promowego w Świnoujściu - oraz budowa tam stanowiska nr 1 - przypomina Sobecki.
 
kl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl