Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Budowa ruszy za rok

Kurier Szczeciński, 2007-01-26
BUDOWA floty metanowców, które będą transportować gaz płynny do terminalu LNG w Świnoujściu, będzie miała sens dopiero wówczas, gdy zdolność przeładunkowa gazoportu wyniesie około 5 mld m sześc. rocznie. Tuż po oddaniu terminalu do użytku będzie mógł on przyjąć około 2,5 mld m sześc. gazu. Wtedy to PGNiG będzie kontraktował zakup gazu wraz z dostawą. Od kogo? Jeszcze nie wiadomo. Wiadomo już jednak, że od 2011 roku. Tadeusz Zwierzyński, wiceprezes zarządu Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA w czasie wczorajszej konferencji prasowej w Szczecinie powiedział również, że decyzja o lokalizacji gazoportu w Świnoujściu była decyzją biznesową i nie wpłynęły na nią, wbrew niektórym publikacjom prasowym, naciski polityczne. Przedstawił również harmonogram inwestycji. W 2007 roku przygotowana zostanie dokumentacja, w tym również raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę, wyłonieniu wykonawcy PGNiG rozpocznie budowę w 2008 roku i zakończy w 2010 r. Rozruch terminalu nastąpi prawdopodobnie już w 2011 roku. Docelowo gazoport będzie mógł przyjąć około 7,5 mld m sześc. gazu skroplonego rocznie. Wiceprezes Zwierzyński powiedział, że instalacja regazyfikacyjna (zamiana gazu z postaci płynnej w lotną) będzie częścią terminalu. Współpracownicy wiceprezesa rozwiali wątpliwości dotyczace bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Kwestie bezpieczeństwa inwestor konsultował z amerykańskimi firmami z branży gazowej, które po 11 wrzesnia 2001 r. stosują najwyższe standardy bezpieczeństwa. PGNiG - jak zapowiedział przedstawiciel inwestora, a potwierdził również prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz - zastosuje rozwiazania zapewniające ochronę środowiska i nie wpłynie negatywnie na turystyczną i uzdrowiskową funkcję Świnoujscia.
 
r.c.
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl