Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Tranzytem obok Polski

Namiary na Morze i Handel, 2007-01-10
Niemiecki minister transportu, budownictwa i mieszkalnictwa Wolfgang Tiefensee, wraz ze swoim czeskim odpowiednikiem Alesem Rebeckiem i premierem Saksonii Georgem Milbradterem, 21 grudnia ub.r., dokonali symbolicznego połączenia odcinka autostrady A17 z czeską D8 (Drezno-Praga), na granicy czesko-niemieckiej, w Trmicach. Niemiecki, liczący 44,6 km odcinek, współfinansowany był z funduszy EFRE i kosztował 680 mln euro, z czego 403 mln pokrył budżet państwa, a 277 mln - Unia Europejska. Zdaniem niemieckiego szefa transportu, Via Porta Bohemica (bo tak nazwano tę drogę) jest wielkim europejskim sukcesem. I rzeczywiście, inwestycja jest jedną z tych, która radykalnie wpłynie na dalsze kształtowanie się łańcuchów logistycznych w Europie. Autostrada Drezno - Praga A17/D8 jest bowiem istotną częścią IV Transeuropejskiego Korytarza Transportowego, który dociera także do Istambułu i Budapesztu. Łączy huby w portach północno-zachodniej Europy, obsługujące m.in. transport międzykontynentalny, z centralną i południowo-wschodnią Europą i dalej - z Rosją i Azją. Dzięki tzw. suchym portom przeładunkowym i ich przystosowaniu do obsługi rosyjskiego i azjatyckiego kolejowego transportu szerokotorowego, m.in. w czeskim Bohuminie, jest jedną z najważniejszych arterii komunikacyjnych kontynentu. Jej całkowite udrożnienie, poprzez otwarcie niemiecko-czeskiego odcinka, niewątpliwie wpłynie na żeglugę feederową na Bałtyku. Niewykluczone, że cześć potoków ładunkowych z Rotterdamu, Hamburga oraz innych portów europejskich, przejdzie z powrotem, z wody na ląd i będzie transportowana ciężkim taborem drogowym. Ponadto, Via Porta Bohemica wraz z autostradami A17/D8, jest konkurencyjna dla powstającej autostrady A-1 z Gdańska do Zilina. Pozwala bowiem całkowicie omijać Polskę w tranzycie.
 
ZB-J
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl