Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

PRCiP zawładnął Szczecinem

Namiary na Morze i Handel, 2007-01-10
Przedsiębiorstwo Robót Czerpanych i Podwodnych Sp. z o.o. (PRCiP) z Gdańska stało się głównym wykonawcą prac czerpalno-refulacyjnych w Szczecinie i Świnoujściu. Obecnie realizowane są dwa kontrakty, a trzeci został zakończony w połowie grudnia ub.r. Od 2006 r. PRCiP wykonuje prace na torze wodnym Świnoujście - Szczecin. Zakres zamówienia obejmuje utrzymanie toru w "wymaganych parametrach nawigacyjnych, poprzez wydobycie z jego dna osadu zalegającego powyżej projektowanego poziomu". Tor wodny, który jest pogłębiany, rozciąga się od pławy N 1 na torze podejściowym do Świnoujścia, poprzez port Świnoujście, Kanał Piastowski, Zalew Szczeciński, Odrę i Przekop Mieleński oraz Odrę Zachodnią i Kanał Grabowski. W ub.r. wydobyto tam 170 tys. m3 urobku, zaś do zakończenia inwestycji w 2008 r. planowane jest wydobycie 750 tys. m3. Wtedy to głębokość toru wodnego między Szczecinem i Świnoujściem wynosić ma 14,3 m. Prace wykonuje pogłębiarka ssąca, nasiębierna, Inż. Stanisław Łęgowski. Urobek wywożony jest na pola refulacyjne Urzędu Morskiego: "D" w Świnoujściu-Karsiborzu i Mańków, przy ujściu Krępy do Zalewu Szczecińskiego. Ponadto, PRCiP wykonuje zadanie pn.: "Roboty czerpalne i zasypowe w portach w Szczecinie i Świnoujściu, na akwenach wymienionych w rozporządzeniu ministra infrastruktury z 3.03.2005 r., w sprawie określenia akwenów portowych oraz ogólnodostępnych obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury dla portów o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej w latach 2006-2008". Chodzi o prace konserwacyjne mające, na celu utrzymanie akwenów portowych w wymaganych parametrach. Łączna kubatura robót pogłębiarskich to ok. 340 tys. m3, a zasypowych - ok. 6000 m3 Prace zostaną zrealizowane w III rocznych etapach. Od października 2006 r. wykonano podczyszczeniowe prace czerpalne w Basenie Bałtyckim i na torze podejściowym do tego basenu [kubatura ok. 34 tys. m3], roboty czerpalne na obrotnicy nabrzeża Katowickiego [1,5 tys. m3) i obrotnicy Kanału Grabowsko-Dębickiego [2 tys. m3), na torze podejściowym do nabrzeża Holenderskiego (1,5 tys. m3) oraz przy nabrzeżu Zbożowym (1 tys. m3). Roboty zasypowe wykonywane były przy nabrzeżu Katowickim (do głębokości 9,60 m w pasie do 5 m od linii cumowniczej) oraz przy nabrzeżu Warsztatowym (do głębokości mln. 7 m w pasie do 5 m od linii cumowniczej). Urobek trafia na pole refulacyjne "Ostrów Grabowski", administrowane przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA lub na pole refulacyjne "D" w porcie w Świnoujściu. Prace wykonują: pogłębiarka hydrauliczna/podsiębierna Małż II oraz pogłębiarka chwytakowa Świdrak. Termin zakończenia robót przewidziano na 31 grudnia 2008 r. 18 grudnia ub.r. PRCiP zakończył prace przy Wałach Chrobrego w Szczecinie. Dotyczyły one pogłębienia podejść do nabrzeży zlokalizowanych wzdłuż ul. Jana z Kolna, na odcinku od Kapitanatu do Trasy Zamkowej. Inwestorem było miasto. W trakcie robót wydobyto z dna ok. 22 tys. m3 urobku, który trafił na pole refulacyjne "Ostrów Grabowski". Wydobywała go pogłębiarka hydrauliczna/podsiębierna Małż II. Dzięki temu, w sierpniu br. przy Wałach Chrobrego będą mogły zacumować żaglowce, które przypłyną do Szczecina na finał regat The Tall Ships' Races. PRCiP nie chciał ujawnić wartości poszczególnych kontraktów. Wiadomo jedynie, że za prace przy Wałach Chrobrego władze Szczecina zapłaciły ponad 860 tys. zł. Pieniądze pochodziły z puli 10 mln zł, jakie trafiły do miasta z budżetu państwa na przygotowania finału regat.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl