Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Związkowcy zrobią biznesplan

Kurier Szczeciński, 2007-01-16
Związkowcy z Żeglugi Szczecińskiej poprosili wczoraj wojewodę o kilka dni zwłoki z decyzją o likwidacji ich przedsiębiorstwa państwowego. Chcą w ciągu tygodnia przedstawić własny plan ratunkowy dla armatora barkowego. Jak informowaliśmy, minister skarbu państwa nie zgodził się na wniesienie aportem nabrzeża Snop do spółki, którą Żegluga Szczecińska chciała powołać wspólnie z Portem Handlowym Świnoujście. Po tej decyzji, 9 stycznia, zarządca komisaryczny ŻS - Zbigniew Bednarski, spotkał się z prezesem PHŚ - Markiem Kowalewskim i podjęto decyzję o wycofaniu się ze wspólnego przedsięwzięcia. Według Bednarskiego, dla spółki ze Świnoujścia decyzja resortu skarbu oznacza zdjęcie poważnego problemu finansowego. W sytuacji drastycznego spadku przeładunków masowych na swoich nabrzeżach i mniejszych przychodów firma ta musiałaby bowiem zasilić Żeglugą kwotą miliona złotych - prawdopodobnie z kredytu. Wczoraj u wojewody Roberta Krupowicza odbyło się spotkanie z kierownictwem ŻS i związkowcami. Ze strony Delegatury Ministerstwa Skarbu Państwa padła propozycja, aby PP Żeglugę Szczecińską wnieść do Portu Rybackiego "Gryf", który jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa. - Ten pomysł jest jednak niewykonalny. Byłoby to możliwe, gdyby PR "Gryf" wchłonął Żeglugą w całości. Tymczasem jest problem z nabrzeżami, które ŻS wniosła przed laty do spółki Polsteam Żegluga Szczecińska (stworzyła ją wspólnie z Żeglugą Polską SA - PŻM). Trwa w tej sprawie postępowanie sądowe - wyjaśnia Agnieszka Muchla, rzecznik prasowy wojewody. Ministerstwo Skarbu Państwa uważa, że oba nabrzeża wzniesiono z wadą prawną. Obecny zarządca komisaryczny ŻS, Zbigniew Bednarski tłumaczy, że w związku z tym firmy nie można wycenić. Zdaniem A. Muchli, jedyną możliwością dla przedsiębiorstwa jest likwidacja, ponieważ przynosi ono straty. Na razie jednak wojewoda wstrzyma się z podjęciem decyzji uruchamiającej procedury likwidacyjne. - Przedstawiciele związków zawodowych zaproponowali bowiem, że w ciągu tygodnia przedstawią stworzony przez siebie biznesplan - informuje rzeczniczka. - Związkowcy deklarowali nawet, że skłonni są ograniczyć liczebność załogi. Wojewoda na razie więc wstrzymał decyzję - do czasu zapoznania się z koncepcją. Musi być jednak spełniony podstawowy warunek: ŻS powinna być efektywna i rentowna. Jeżeli tak nie będzie, procedury likwidacyjne mogą się rozpocząć w ciągu miesiąca.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl