Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Popyt wskrzesi kontenery

Kurier Szczeciński, 2006-12-28
Jest szansa, że upadła fabryka kontenerów w Szczecinie - Płoni mogłaby niebawem wznowić produkcję. Jeśli syndyk masy upadłościowej zgodzi się wydzierżawić nowemu podmiotowi część majątku przy produkcji kontenerów, pracę znalazłoby około 50 pracowników. Niespodziewana propozycja uruchomienia produkcji zaledwie kilka dni od momentu ogłoszenia upadłości niewypłacalnej angielskiej spółki Gulf Intermodal, padła z ust Bogdana Witkowskiego, byłego dyrektora w tej firmie, a wcześniej prezesa spółki Box Europe. Ta ostatnia firma była poprzedniczką Gulf Intermodal. Jej działalność również zakończyła się upadłością; było to w listopadzie 2001 roku. Nowy właściciel fabryki zrezygnował jednak ze współpracy z Witkowskim. Niedawno przed sądem wywalczył on od tego angielskiego właściciela należną mu odprawę. - Dobrze się stało, że sąd ogłosił upadłość tej firmy - powiedział B. Witkowski. - Ciągle istnieje jednak obawa, że na terenach zajmowanych przez fabrykę kontenerów nie będzie kontynuowana produkcja przemysłowa. Zamierzam przedstawić pani syndyk moją ofertę. Polega ona na wydzierżawieniu części majątku i rozpoczęciu produkcji. Są firmy z Holandii, Belgii i Niemiec gotowe złożyć zamówienia na produkcję w Szczecinie - Płoni - dodał. Zdaniem Witkowskiego są to poważne oferty. Jedna z niemieckich firm utrzymuje obecnie produkcję kontenerów w Anglii, gdzie koszty pracy są wielokrotnie wyższe niż w Polsce. Dla takich producentów jak ta firma fabryka w Szczecinie - Płoni to pewnego rodzaju okazja. Bogdan Witkowski uważa, ze sprawą przyszłości terenów zajmowanych przez fabrykę kontenerów (13,5 ha) powinno zainteresować się miasto Szczecin, które zresztą jest wierzycielem spółki Gulf Intermodal (z racji zaległego podatku od nieruchomości). Zdaniem byłego zarządcy fabryki kontenerów dobrym być może rozwiązaniem byłoby stworzenie na terenach należących do zakładu parku przemysłowego. Tą drogą powinien być może również podążać syndyk masy upadłościowej, który zamiast jednemu podmiotowi mógłby majątek firmy zaoferować wielu mniejszym inwestorom. Już obecnie część masy upadłościowej firmy, która jeszcze w latach dziewięćdziesiątych zatrudniała około 500 pracowników, dzierżawią małe i średnie podmioty. Jeden z nich zatrudnia 170 pracowników.
 
(r.c.)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl